خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

تا ۶ ماه آینده، تمام واحدهای تولیدی شناسنامه‌دار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۱۱۷

با شناسنامه‌دار شدن واحدهای تولیدی، نیازی به مراجعه هر سه ماه یکبار این واحدها به سایت و ارائه اطلاعات برای دریافت سوخت نخواهد بود.

استاندار اصفهان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به مسئله نظارت بر تولید و صادرات فرآورده‌های نفتی گفت: در بررسی‌های صورت گرفته با توجه به اینکه واحدهای صنعتی و کشاورزی در رابطه با کمبود سوخت و نارسایی‌های موجود در این زمینه مسائلی را مطرح نمودند، کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز موظف به پیگیری این موارد شد.

‌به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور اظهار داشت: خوشبختانه در قالب سهمیهٔ سوختی که به استان تعلق می‌گیرد، هماهنگی لازم بین توزیع و واحدهای گیرنده شکل گرفته که این مسئله بخشی از مشکلات را حل خواهد کرد.

وی افزود: علیرغم اختلاف نظر واحدهای گیرنده و واحدهای توزیع کننده در میزان سوخت مورد نیاز در گذشته، ‌در حال حاضر تنها ۵% اختلاف وجود دارد و تقریبا هر دو به یک عدد واحد رسیده‌اند.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطر نشان کرد: در خصوص توزیع سهمیه سوخت بروکراسی خاصی وجود دارد که بخش کشاورزی متقاضی تسهیل این مسئله است.

به گزارش ایلنا، وی بیان کرد: ظرف ۳ تا ۶ ماه آینده با شناسنامه دار شدن واحدهای تولیدی این موضوع نیز حل خواهد شد و نیازی به مراجعه هر سه ماه یکبار واحد‌های تولیدی به سایت و ارائه اطلاعات نخواهد بود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه با شناسنامه دار شدن کلیه واحدهای تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی، میزان نیاز هر واحد به سوخت سهمیه‌ای مشخص خواهد شد، تصریح کرد: مسئله سوخت سهمیه‌ای از آنجا که دارای دو روی سکه است، نیاز به بررسی و نظارت ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص مسائل سوخت بیش از ۸۰% موارد تا کنون حل شده است، ‌اظهار داشت: با توجه به اینکه ادعا می‌شود با کسری سوخت مواجه هستیم باید پس از بررسی، اصلاح سهمیه را ‌از ستاد سوخت کشور پیگیری کنیم.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به موضوع فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: باید صادرات فرآوده‌های نفتی کنترل شود که جزء موارد یارانه‌ای نباشد.

وی خاطر نشان کرد: صادرات فرآورده‌های نفتی از طریق ۳ استان اصفهان، تهران و خراسان جنوبی صورت می‌پذیرد و سایر استان‌ها باید از طریق این ۳ استان نسبت به صادرات اقدام کنند، ‌لذا ضروری است که ساختار و تشکیلات لازم در این زمینه در نظر گرفته شود.

زرگرپور خبر داد: اولین محموله یکصد تنی فرآورده‌های نفتی از استان اصفهان صادر شد و راه برای صادرات دیگر استان‌هایی که در حوزه استان اصفهان تعریف شده‌اند باز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز