خبرگزاری کار ایران

به منظور گسترش استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر؛

هزار خانه خورشیدی در اصفهان ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۱۴۴

اولین ساختمان انرژی صفر با همکاری شهر فرایبورگ در منطقه ۱۳ شهر اصفهان ساخته می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: یکی از شاخص‌های توسعه پایدار در شهر‌ها، استفاده از انرژی‌های نو و کاهش انتشار گازهای آلاینده است لذا باید با الگوگیری از نمونه‌های موفق برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در شهر تلاش کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محسن رنجبر با تاکید بر اینکه با وجود اینکه سوخت‌های فسیلی آلودگی زیست محیطی ایجاد می‌کنند روز به روز استفاده از این انرژی‌ها در شهر گسترش می‌یابد، اظهار داشت: سوخت‌های فسیلی تجدیدپذیر نیستند و آلودگی ایجاد می‌کنند. در حالیکه انرژی‌های تجدیدپذیر، آلودگی تولید نمی‌کنند.

وی به چشم انداز شهرداری اصفهان در زمینه معرفی اصفهان به عنوان شهری پیشرو در زمینه استفاده از انرژی‌های پاک در کشور اشاره کرد و گفت: تولید برق از انرژی‌های خورشیدی در اصفهان مورد توجه قرار گرفته است.

رنجبر به تشکیل کمیته انرژی‌های تجدیدپذیر در شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: با همکاری وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و تولیدکنندگان تجهیزات تولید انرژی الکتریسیته از انرژی خورشیدی، طرح هزار خانه خورشیدی در اصفهان اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از برگزاری دومین همایش انرژی‌های تجدیدپذیر در اصفهان در آذرماه خبر داد و اذعان داشت: این همایش با رویکرد مشارکت بخش خصوصی در تولید انرژی خورشیدی برگزار می‌شود و امید است برگزاری این همایش زمینه گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را در شهر اصفهان فراهم کند.

وی به احداثساختمان انرژی صفر در منطقه ۱۳ اصفهان اشاره و تاکید کرد: این ساختمان با همکاری شهر فرایبورگ یکی از خواهرخوانده‌های شهر اصفهان و موسسه انرژی این شهر احداثمی‌شود.

رنجبر خاطرنشان ساخت: این ساختمان به عنوان الگوی ساختمان سازی در اصفهان و ایران مطرح می‌شود و هزار خانه خورشیدی که در اصفهان احداثمی‌شود از این ساختمان الگو می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز