خبرگزاری کار ایران

رایزن بازرگانی ایران در عراق:

داعش برای حضور ایران در بازار عراق تهدید نیست، بلکه فرصت است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۲۹۳

از سال ۸۳ تا ۹۱ صادرات ایران به عراق ۲۴ برابر شده است ولی در سال ۹۲ با کاهش روبه‌رو بودیم.

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: تهدید داعش در عراق نه تنها تهدیدی برای ایران نیست بلکه در عرصه اقتصادی بهترین فرصت برای افزایش صادرات غیرنفتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ابراهیم محمدرضازاده در نشست آشنایی با بازار عراق که با حضور ۳۰۰ فعال اقتصادی استان اصفهان در سالن همایش‌های بین المللی اتاق اصفهان تصریح کرد: بازرگانان و تولید کنندگان از این فرصت پیش آمده در عراق باید بهترین استفاده را ببرند.

وی با اشاره به حجم صادرات ایران به عراق طی هشت سال اخیر گفت: از سال ۸۳ تا ۹۱ صادرات ایران به عراق ۲۴ برابر شده است ولی در سال ۹۲ با کاهش روبرو بودیم.

محمدرضازاده افزود: در سال ۲۰۱۲ کشور ترکیه با ۱۲ میلیارد دلار، ایران با ۶ میلیارد دلار و چین با ۴ میلیارد دلار به ترتیب کشورهای اول تا سوم صادرکننده به عراق بودند ولی در سال ۲۰۱۳ چین توانست رتبه دوم صادرات کالا به عراق از ایران بگیرد.

وی با اشاره به مشترکات ایران و عراق در زمینه زبان، دین و مذهب گفت: وجود مرزهای طولانی از جمله مزیت‌های ایران برای توسعه روابط اقتصادی با عراق است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به تشکیل مرکز داوری اتاق ایران گفت: اختلاف تجاری بین تجار ایران و عراقی از طریق این مرکز قابل برطرف شدن است.

وی مهم‌ترین مشکل برخی از کالاهای ایرانی در بازار عراق را پایین بودن کیفیت آن برشمرد و گفت: این موضوع باعثشده که برخی تجار عراقی بخواهند کالا را از درب کارخانه تحویل بگیرند.

وی به شبکه توزیع شرکت‌های لبنیاتی ایران در بازار عراق اشاره کرد و گفت: این شبکه توانسته بازار عراق را به صورت مویرگی تامین کند و بقیه کالا‌ها نیز می‌توانند از این تجربه استفاده کنند.

محمدرضازاده ادامه داد: رقابت منفی شرکت‌های تولید سیمان ایران در عراق باعثاز دست رفتن این بازار و حضور شرکت‌های ترکی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز