خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

فاز ۱ و ۲ خط یک BRT از امروز پنج شنبه ادغام شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۲۷

کاهش زمان سفر، سرویس دهی منظم، افزایش ۲۰ درصدی بهره وری ناوگان، کاهش ترافیک عابر پیاده در میدان آزادی از مزایای ادغام این دو خط است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: خط یک BRT از پل اندیشه تا میدان قدس و پایانه باقوشخانه در دو فاز اجرا شد که فاز اول در سال ۹۱ و فاز دوم در سال ۹۲ به طول ۲۱ کیلومتر با ۲۴ دستگاه اتوبوس به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علیرضا صلواتی با اشاره به استقبال زیاد شهروندان از این دو فاز اظهار داشت: باتوجه به اینکه خط یک BRT در دو فاز اجرا شد، در طرفین میدان آزادی جدایی در خط به وجود آمد که بعد از یک سال مطالعات کار‌شناسی مشخص شد بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مسافران نسبت به این موضوع انتقاد داشتند زیرا باید برای استفاده از فاز دوم از اتوبوس‌های فاز یک پیاده می‌شدند و به طرف دیگر خیابان جهت استفاده از فاز دوم این خط مراجعه می‌کردند.

وی تصریح کرد: به طور مثال مسافرین برای اینکه از دو فاز خط BRT استفاده کنند؛ باید عرض سه خیابان دانشگاه، هزارجریب و سعادت آباد را طی کنند و از اتوبوس‌های فاز دوم استفاده کنند که با ادغام این دو خط این مشکل برطرف خواهد شد.

صلواتی تاکید کرد: مقرر شد از امروز ۲۷ شهریور ماه فاز یک و دو BRT ادغام شود و کل خط به صورت ممتد ادامه یابد.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح افزود: کاهش زمان سفر، سرویس دهی منظم، افزایش ۲۰ درصدی بهره وری ناوگان، کاهش ترافیک عابر پیاده در میدان آزادی از جمله مزایای ادغام این دو خط می‌باشد به طوریکه با افزایش طول خط یک جذب مسافر بیشتری خواهیم داشت و دیگر شاهد توقف اتوبوس‌ها در طرفین میدان آزادی نخواهیم بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا خطوط اتوبوسرانی موازی خط BRT نیز همچون خط صفه – ملک شهر و میدان جمهوری - صفه از مسیر BRT برای تردد استفاده خواهند کرد و دیگر شاهد تردد اتوبوس‌های خط‌های دیگر در بیرون از محور BRT نخواهیم بود و ترافیک این محدوده کاهش خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز