خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان:

تردد وسایل نقلیه با بار اضافی، عمر مفید جاده‌ها را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۷۴۸

ایجاد مشکل در کارکرد سیستم تعلیق، ترمز، شاسی، گیربکس، استهلاک زودرس وسیله نقلیه و افزایش تصادفات جاده‌ای اثرات حمل بار اضافی توسط ناوگان حمل بار است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان یکی از عوامل مهم ایجاد خسارت به رو سازی و ابنیه فنی راه‌ها و کاهش عمر مفید جاده‌ها را ناشی از حمل بار اضافه توسط وسائط نقلیه باربری عنوان کرد و گفت: چنانچه وسایل نقلیه‌ای دارای بار اضافه‌ای بیش از حد مجاز باشند، آن وسیله دارای بار اضافه است و طبق قانون با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، نی نجاریان افزایش هزینه‌های تعمیر مرمت و نگهداری جاده‌ها، ایجاد مشکل در کارکرد سیستم تعلیق، ترمز، شاسی، گیربکس، استهلاک زودرس وسیله نقلیه و افزایش تصادفات جاده‌ای به دلیل عدم کنترل خودرو را از دیگر اثرات حمل بار اضافی توسط ناوگان عمومی کالا برشمرد.

وی ادامه داد: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان به منظور جلوگیری از بروز چنین خساراتی، بااستفاده از باسکولهای ثابت و سیار توزین وسایل نقلیه در پاسگاه‌های پلیس راه و همچنین باسکول‌های در حین حرکت، اضافه تنا‍ژ بار وسایل نقلیه را کنترل می‌کند.

رانندگانی که بیش از میزان مجاز بار حمل کرده‌اند توسط این اداره کل جریمه شده و به کمسیون ماده ۱۱و شرکت‌های حمل و نقل صادر کننده بارنامه به کمسیون ماده ۱۲ معرفی می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز