خبرگزاری کار ایران

به منظور مقابله با بیایان‌زایی:

۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان نهال کاری شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۶۰۲

۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان به منظور مقابله با بیابانزایی در سال‌های گذشته نهال کاری شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: استان اصفهان ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۳۰ درصد آن را مناطق بیابانی تشکیل می‌دهد که ۳۰۰ هزار هکتار از این اراضی به منظور مقابله با بیابانزایی در سال‌های گذشته نهال کاری شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسین شاملی خواستار جلوگیری از توسعه بیابان‌زایی در شرق اصفهان شد و اظهار داشت: ایجاد کمربند سبز در دستور کار منابع طبیعی است.

شاملی تصریح کرد: شهرستان‌های نایین، کاشان، نطنز، اردستان، آران و بیدگل در مجاورت کویر مرکزی ایران قرار دارند.

وی با بیان اینکه به منظور مقابله با پدیده بیابان‌ز‌دایی همه ساله فعالیت‌هایی برای تثبیت شن‌های روان در استان انجام می‌شود، افزود: حفاظت از تاسیسات اقتصادی، صنعتی و کشاورزی، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی ناشی از ایجاد گرد و غبار از مهم‌ترین نتایج عملیات مقابله با بیابانزدایی در سال‌های اخیر است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه مساحت کل مراتع استان اصفهان ۳،۶ میلیون هکتار است، افزود: از این میزان حدود ۹/۱ میلیون هکتار آن را مراتع ییلاقی و ۴/۴ میلیون هکتار آن را مراتع قشلاقی تشکیل می‌دهد.

وی اظهارکرد: تولید سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن علوفه، تامین بخش اعظمی از علوفه مورد نیاز۵/۴ میلیون راس دام، حفاظت از منابع آب و خاک و جلوگیری از فرسایش خاک، تلطیف هوا، تولید انواع محصولات فرعی و دارویی از مهم‌ترین ویژگی‌های مراتع استان محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز