خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در پاسخ به اجرا نشدن برخی طرح ها در اصفهان:

طرح‌های برزمین مانده دراصفهان، بدلیل متحد نبودن مدیران است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۰۷۳

علیرغم اینکه اصفهان در اکثر زمینه ها در ایده ها و طرح ها پیشتاز است، اما زمانی که به مرحله اجرا ی طرح های بزرگ فرا میرسد، عمر این طرح ها به ۲۰ سال و بالاترمیشکد و دراین میان مشکل اصلی فقط نبود اتحاد بین مدیران است.

استاندار اصفهان درباره آغاز باز شدن پلمپ نیرو گاهای اصفهان برای استفاده از مازوت گفت: مشکل نیروگاه اصفهان یک مشکل قضایی است و دادستان سابق دستور پلمب تأسیسات مازوت‌سوز این مرکز را داده و دادستان جدید نیز بر این موضوع تأکید دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگر پور در گفتگویی با اشاره به اقدام شجاعانه دادستان سابق اصفهان برای پلمپ تاسیسات مازوت سوز نیروگاهها افزود: پالایشگاه اصفهان در تولید بنزین یورو چهارتعلل داشت اما بر اساس قول مسئولان این پالایشگاه قرار شده تا پایان مهرماه بنزین یورو چهارو گازوئیل یورو چهار در اصفهان تولید و وارد بازار شود که اگر این اتفاق بیفتد، گام مؤثری در کاهش آلودگی برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته با آغاز فصل سرما به ویژه در اواسط آذرماه به دنبال پدیده اینورژن یا همان وارونگی هوا، آلودگی هوای اصفهان به اندازه‌ای است که سبب تعطیلی مدارس و ادارات می‌شود.

وی اظهار داشت: هفته گذشته با وزیر نفت درباره استفاده از بنزین یورو ۴ و گازوئیل یورو ۳ در اصفهان صحبت‌هایی مطرح شد و قرار بود که تا آخرسال پالایشگاه بنزین مورد نیاز اصفهان را تامین کند که بد قولی‌هایی صورت گرفت و دولت نیز به همین امید در توزیع بنزین اصفهان را در نظر نگرفته است.

وی افزود: اکنون فعالیت‌های پالایشگاه اصفهان به نتیجه رسیده و بنزین یورو ۴ آزمایشی در پالایشگاه اصفهان تولید شده و تا آخر مهر ماه بنزین یورو ۴ و گازوئیل یورو ۳ به اصفهان داده می‌شود.

استاندار اصفهان مبنی بر اینکه چرا با وجودی که اصفهان در اکثر زمینه ها در ایده ها و طرح ها پیشتاز است اما زمانی که به مرحله اجرا می رسد عمر بیش از ۲۰ ساله را طی می کند تا کلنگ اجرای آن به زمین زده شود، گفت: مثلا پروژه ای مثل مترو به دلیل چندین سال اختلاف نظر میان میراثفرهنگی و شرکت مترو به تعویق افتاد که احتمال وجود دو تونل تاریخی که یکی به زمان صفوی بر می گردد و دیگر به عهد قاجار از جمله این عوامل بود.

زرگر پور، با بیان اینکه این مشکل را با مذاکره حل کردیم و امروز با توجه به شائبه های که برخی از کارشناسان ایجاد کردند که وجود کانال تاریخی تنها بهانه جویی برخی از مسئولان در تاخیر راه اندازی مترو است، گفت: با آغاز به کار سه هفته ای احداثایستگاه قطار شهری در میدان امام حسین(ع) با توجه به خاکبرداری های دستی که انجام شده هم اکنون به این کانال ها رسیدیم.

استاندار اصفهان همچنین به طولانی شدن زمان ساخت مصلی اشاره کرد و گفت: در این خصوص هم به دلیل چند دستگی هئیت مدیره و نرسیدن به یک اتفاق نظر یکسان این پروژه به طول انجامید که با چندین ماه جلسه این هماهنگی پیش آمده و تا پایان سال مصلی به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به انظباط بر فضای موتور سیکلت‌ها در اصفهان گفت: طرح سامان دهی موتور سیکلت‌ها که شامل کلاه ایمنی، داشتن اسناد، کنترل آلودگی و صوت از آبان ماه اجرا می‌شود که می‌تواند از تخلفات موتور سیکلت‌ها جلوگیری کند.

استاندار اصفهان پیرامون جریان‌های سیاسی در اصفهان ادامه داد: وظیفه بنده به عنوان استاندار این است که سیاست‌های دولت تدبیر و امید را اعمال کنم و چون سیاست دولت با همه جریان‌های سیاسی زاویه دارد مشخص است که جریان‌های سیاسی انتقاد کنند که این خیلی هم خوب است زیرا اگر قرار باشد هم جریان‌های راست و هم چپ همه سیاست‌های دولت را تایید کنند، نشان می‌دهد که یک جای کار اشکال دارد.

زرگرپور، مبنی بر اینکه " به نظر می‌رسد در یک سال گذشته تغییرات چندانی در سیستم مدیریتی استان رخ نداده است و افرادی که منصوب شده‌اند با سیاست‌های دولت هم‌سو نیستند "، گفت: بنده به عنوان استاندار قرار است سیاست‌های دولت تدبیر و امید را پیاده کنم نه خواسته‌های جریان‌های سیاسی را.

پست های کلیدی را به نیروهای اعتدالی می دهیم!

وی بیان داشت: آنچه اهمیت دارد این است که دولت از ما خواسته که از نیروهای اعتدالی استفاده کنیم و به گفته روحانی، اصولگرای اصلاح طلب و اصلاح طلب اصول گرا باشند و ما ۴ شاخصه اعتدال، تخصص، کارآمدی و تعامل برای انتخاب مدیران داریم و در شاکله دولت روحانی نیز از نیروهای اصلاح طلب، اصول گرا و مستقل استفاده شده است.

زرگرپور با اشاره به انتخاب ۲۰ فرماندار در استان اصفهان گفت:: ما تاکنون از ۲۴ فرماندار ۲۰ فرماندار را تعیین تکلیف کردیم که از این تعداد ۴ نفر را ابقا و ۱۶ نیروی جدید گذاشتیم که این نیروهای جدید همسو با سیاست‌های دولت بوده و در جریان‌های سیاسی گرایش اعتدالی دارند.

وی با بیان اینکه تمام این انتخابات با انتخاب شخص استاندار انجام شده، افزود: فرمانداران نجف آباد، خمینی شهر، تیران و دهاقان را هنوز اعلام نکردیم.

استاندار اصفهان درخصوص مدیران کل ادارات نیز گفت: همانطور که می‌دانید استاندار در خصوص تعیین مدیران کل ادارات، اختیار تام ندارد و تنها در عزل یا نصب آنها با استاندار هماهنگی می‌شود. تنها ۱۳ اداره کل مانده است که هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند، اما این را باید بگویم که استان اصفهان در پرتو نیروهای معتدل می‌تواند به رشد و شکوفایی برسد.

وی ادامه داد: هنوز ۳ اداره کل از جمله میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کار و رفاه اجتماعی تعیین تکلیف نشده‌اند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برخی از مدیران باید رویه و برنامه کاری خود را تغییر دهند، اضافه کرد: جلسه خصوصی هفته آینده با مدیران استان برگزار می کنیم که در این جلسه در ارتباط با گلایه زیاد رسانه از مدیران، سلامت سیستم اداری، رفت و آمد کارمندان، نحوه حجاب کارمندان به گفتگو می‌پردازیم.

وی درخصوص ورزشگاه نقش جهان گفت: ظاهراً قرار است وزیر ورزش این پروژه را به استان اصفهان واگذار کند و به احتمال زیاد واگذاری آن تا آخر ماه انجام شود.

درب ارشاد اصفهان برای بحثموسیقی و کنسرت باز است؟

استاندار اصفهان در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد برگزاری کنسرت‌های موسیقی در استان اصفهان با مشکلات زیادی روبروست و شخص مدیرکل ارشاد در این امر مقصر است "، افزود: در سال گذشته ۲۱۲ کنسرت در استان برگزار شده که عدد قابل توجهی است. تنها دو یا سه مورد این کنسرت‌ها لغو شده است که مشکلات جانبی داشته‌اند.

زرگر پورافزود: برگزاری کنسرت‌ها در چارچوب وزارت فرهنگ و ارشاد هیچ مشکلی ندارد و من یقین دارم که قطبی، مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، بر برگزاری هرچه بهتر این کنسرت‌ها همت دارد و از موسیقی دفاع می‌کند. به طوری که حتی به چشم خود دیدم در جمع علماء که از اجرای برخی موسیقی‌ها انتقاد می‌کردند، قطبی با تمام وجود دفاع کرد.

وی بیان داشت: حتی بر سر نوازندگی خانمها اختلاف نظر وجود داشت که مدیر کل ارشاد اصفهان در این خصوص مشکل چندانی نداشت. همانطور که می‌دانید استان اصفهان در دو بعد سیاسی و مذهبی جایگاه خاصی دارد به همین دلیل حساسیت‌های زیادی روی امور فرهنگی در این استان می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز