خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان:

افزایش بانک‌های خصوصی، ضربه بزرگی به اقتصاد کشوراست

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۴۸۷

افزایش بانک های خصوصی ضربه بزرگی به اقتصاد کشور است و باید سرمایه های مردم در اختیار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با اعضای مجمع نماینده استان اصفهان گفت: همدلی و همبستگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای برطرف شدن مشکلات استان و به ویژه مشکل آب ضروری است.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد مهم ترین مشکل استان را مشکل اب بخصوص زاینده رود دانست و اضافه کرد: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نباید به منطقه خود محدود شوند و باید دغدغه مردم استان را داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان و تولید داخلی نقش به سزائی در توسعه اقتصادی دارد‌ خاطر نشان کرد: واگذاری رایگان زمین های بایر، واگذاری امتیاز آب و برق با حداقل هزینه، عدم دریافت مالیات تا ۵ سال اول تولید و اختصاص وام های کم بهره از جمله کارهایی است که دولت می تواند برای رونق تولیدات داخلی انجام دهد.

امام جمعه اصفهان افزایش بانک های خصوصی را ضربه بزرگی به اقتصاد کشور دانست و افزود: باید سرمایه مردم در اختیار دولت باشد تا در صورت نیاز بتواند برای حمایت از مسکن، تولید و غیره در قالب تسهیلات در اختیار مردم قرار دهد، اما متأسفانه با وجود واگذاری سود بیشتر به سرمایه ها در بانک های خصوصی، سرمایه کشور در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.

وی افزایش زمین خواری و دلالی در بازار ارز را از عواقب رشد بی رویه بانک های خصوصی دانست و گفت: برای جلوگیری از مشکلات باید با نظارت بانک مرکزی، میزان سود اعطایی به سرمایه ها در همه بانک ها یکسان شود.

آیت الله طباطبایی نژاد، رسیدگی به مشکلات گمرک را از دیگر وظایف نمایندگان مجلس دانست و گفت: دریافت گمرکی زیاد و وقت گیر بودن ترخیص کالا از عوامل افزایش قاچاق کالاست.

دراین دیدار عباس مقتدائی، رییس مجمع نمایندگان استان و تعدای از نمایندگان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز