خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان:

زیرساخت‌های فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد نیاز است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۹۳

شناخت افراد جامعه از اعتیاد بسیار ناچیز است، در حال حاضر اگر کسی در کشور ما گرفتار اعتیاد شود بین ۳ تا ۲۰ در صد احتمال نجات آن وجود دارد و در برخی موارد تقریبا محال است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، درجلسه هماهنگی و پیشگیری از اعتیاد در محیط کار گفت: میزان تولید و ترانزیت مواد مخدر روزبه روز افزایش می‌یابد و علی رقم همه تلاش‌های انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط، سیستم اعتیادبه صورت پویا وفعال در سطح جامعه در حال رشد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان مصطفی هادیزاده افزود: دلیل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند کودک آزاری و موارد سوء اخلاقی، استفاده از مواد مخدر صنعتی جدید توسط معتادین است.

وی با اشاره به نقاط ضعف موجود در حوزه پیشگیری گفت: امروزه نگرش جوانان و نوجوانان کشور ما نسبت به مواد مخدر مثبت است و لازم است جهت آگاه سازی قشر جوان جامعه زیرساخت‌های فرهنگی لازم ایجاد شود.

هادی‌زاده همچپنین گفت: شناخت افراد جامعه از اعتیاد بسیار ناچیز است و کمتر کسی است که در این حوزه دانش کافی و به روز داشته باشد و بتواند به افراد مبتلا به صورت دقیق و مناسب مشاوره دهد.

وی افزود: در حال حاضر اگر کسی در کشور ما گرفتار اعتیاد شود بین ۳ تا ۲۰ در صد احتمال نجات آن وجود دارد و در برخی موارد تقریبا محال است.

در ادامه این جلسه روسای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مدیران واحدهای اقتصادی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط به بحثو تبادل نظر جهت بهبود برنامه‌های استان در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز