خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان:

هشتمین جشنواره استانی قصه‌گویی در شاهین شهر برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۱۸۹

هشتمین جشنواره استانی قصه‌گویی در۲۶ و ۲۷ مهرماه درشاهین شهر با حضورقصه‌گویان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و قصه‌گویان آزاد برگزار می‌شود که در این جشنواره ۳۰ قصه‌گو انتخاب و در مرحله استانی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره استانی قصه‌گویی در۲۶ و ۲۷ مهرماه درشاهین شهر گفت: این جشنواره در دو بخش قصه‌گویان کانون و آزاد برگزار می‌شود که در بخش قصه‌گویان آزاد با رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به گذشته تاکنون بیش از صد قصه به دبیرخانه ارسال شده است که پس از داوری‌های صورت گرفته در مجموع ۳۰ قصه‌گو انتخاب و در مرحله استانی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید حامد عسگری فر، با اشاره به آغاز هفته ملی کودک به تشریح مهمترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان پرداخت و افزود: چهار نشست تخصصی دربرنامه‌های هفته کودک برگزار می‌شود که این برنامه‌ها شامل نشست آشنایی با مسائل بهداشت روانی کودک و نوجوان، نشست پرورش خلاقیت و تقویت حس زیبایی شناسی توسط کارشناسان مجرب، نشست مهارت‌های سلامت برای کودک و نوجوان و نشست محیط زیست و کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های این روزها خواهد بود.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در حدود ۶۰ مرکز فرهنگی دارد که جشن روز جهانی کودک در تمام این مراکز برگزار می‌شود همچنین کانون پرورش فکری دو مرکز سیال و روستایی هم دارد که فعالیت‌های خود را در مناطق محروم و روستاها انجام می‌دهند با این روش که کودکان و نوجوانان را در مساجد جمع می‌کنند و خدماتی مثل امانت دادن کتاب به کودکان را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه جشن روز جهانی کودک با حضور کودکان پرشور اصفهانی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد اظهار داشت: امسال هفته کودک با عنوان بادبادک امید و با شعار دانش، شادی، آرامش نامگذاری شده است.

عسگری فر بیان داشت: در این هفته نیز نمایشگاهی شامل غرفه‌های پویانمایی، سفال، نقاشی، نمایش فیلم، قصه‌گویی، غرفه واحد سیار روستایی و کتابخانه پستی کانون، معرفی کتاب، کاردستی، قرآن و حدیث، مهارت‌های زندگی، نمایش خلاق، زیست شناسی و…در مجتمع فرهنگی هنری کانون پذیرای کودکان و خانواده‌ها است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان اصفهان، افزود: برپایی غرفه کودکان معلول برای اولین بار در اصفهان که در آن کودکان در کنار دیگر کودکان معلول، ناشنوا، نابینا قرا می‌گیرند و تعامل هدفمندی میان ایشان شکل می‌گیرد را دیگر فعالیت ویژه این نمایشگاه عنوان کرد.

دبیر ستاد برگزاری هفته ملی کودک هم چنین به نشست صمیمی اعضای کانون با استاندار اصفهان به مناسبت روز جهانی کودک اشاره و گفت: کودکان در این نشست خواست های خود را به صورت مستقیم با استاندار اصفهان مطرح کردند.

وی به رشد ۵۵ درصدی شرکت کنندگان در فعالیت های تابستان امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: امسال افزایش ۴۰ درصدی کارگاه‌ها نشان دهنده استقبال خانواده از برنامه‌های ویژه تابستان کانون بود.

وی افزود: امسال کلاس‌های پرورش خلاقیت، نجوم، رباتیک، زیست شناسی، مهارت‌های خواندن، آموزش تفکر و آموزش قرآن به کلاس های کانون افزوده شد که با استقبال صد درصدی حضور در کلاس‌های قرآنی مواجه بوده‌ایم.

عسگری فر، با تاکید بر جدی گرفتن برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان و لزوم برنامه ریزی صحیح برای این موضوع گفت: رهبر معظم انقلاب همواره در جلسات گوناگون به اهمیت فعالیت برای کودکان اشاره کرده اند و این موضوع بیان گر تاثیر فراوان تربیت دوران کودکی در آینده و سعادت زندگی انسان و هم چنین لزوم توجه بیش از پیش دستگاه های فرهنگی و رسانه ها به حوزه کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه کانون دو مرکز پستی دارد که برای کودکان و نوجوانان کتاب پست می‌کند، ادامه داد: این کار بدون در نظر گرفتن هیچ گونه هزینه‌ای صورت می‌گیرد. همچنین کانون اصفهان۱۰۹ هزار عضو دارد که با ۷۹۰ هزار جلد کتاب در حدود ۴۲ فعالیت انجام می‌دهند.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه این کلاس‌ها در خدمت همه اقشار و طبقات جامعه هست نه قشر و یا طبقه خاص اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۸ درصد به اعضای کانون اضافه شده‌اند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ کانون در حدود ۳۹ هزار و ۱۴ نفر عضو داشته؛ در حالی که در سال ۹۳،۵۷ هزار و ۷۰۰ نفر عضو دارد و این نشان از رشد فعالیت‌های کانون و استقبال از برنامه‌های آن بوده است.

عسگری‌فر، با انتقاد از اینکه اگردر شهر اصفهان حتی به صورت استیجاری، سه فضای مناسب در اختیار کانون قرار داده می‌شد، مراکز وابسته به کانون را در سطح شهر گسترش می‌دادیم ادامه داد: اگر بودجه یک شب همایش‌هایی که در شهر برگزار می‌شد را برای یک سال کانون در نظر می‌گرفتند، ما استعدادها و ظرفیت‌های خود را به همه نشان می‌دادیم.

وی در پایان با اشاره به عضویت ایران در کنوانسیون بین المللی حقوق کودک خاطر نشان کرد: این پیمان نامه یک کنوانسیون بین المللی است که حقوق مدنی، اجتماعی و فرهنگی کودکان را در ۵۲ ماده عنوان می کند که این کنوانسیون امروز مورد قبول کثریت کشورهای جهان می باشد و به این ترتیب مقبول ترین سند حقوق بشر در تاریخ به شمار می آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز