خبرگزاری کار ایران

با تلاش نیروی انتظامی استان اصفهان صورت گرفت؛

کشف ۱۷ تن مواد مخدر و کاهش چشمگیر جرایم خشن در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۵۶۴

نیروی انتظامی استان اصفهان توانست با افزایش ۱۱ درصدی کشف مواد مخدر، بیش از ۱۷ تن مواد مخدر را در شهر‌ها و مبادی ورودی استان کشف کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اصفهان گفت: در کشور ما هر سال یک هفته به مناسبت نیروی انتظامی گرامی داشته می‌شود و در این هفته برنامه‌های متنوعی از سوی این نیرو اجرا و توان رزمی، علمی و دینی آن در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سردار «عبدالرضا آقاخانی» اظهار داشت: هرسال شعاری برای هفته نیروی انتظامی از سوی فرماندهی این نیرو انتخاب می‌شود که این شعار شالوده کار این نیرو در تمام طول سال و فصول است و امسال هم این شعار با عنوان «تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار» نام گذاری شده است.

سردار آقاخانی به موضوع کارآمدی در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: امروز که در هزاره سوم دهکده جهانی با فناوری‌های نوین علمی و تکنولوژی روز دنیا روبرو شده‌ایم، نیروی انتظامی هم باید همپای این تغییرات، امکانات و سیستم‌های فناوری و الکترونیکی خود را افزایش دهد.

وی اقتدار در نیروی انتظامی را یکی از بایسته‌های این نیرو عنوان کرد و اذعان داشت: نیروی انتظامی برای برقرای ثبات و آرامش کشور باید از اقتدار لازم برخوردار باشد و امروز با وجود افراد مومن و توانمند و همکاری سازمان‌ها و ادارات و مشارکت و اعتماد بالای مردم، پلیس به این اقتدار دست یافته است.

فرمانده انتظامی استان افزود: در بخش پیشگیری از جرایم و مقابله با سرقت‌های خرد از ابتدای امسال قرارگاه عملیاتی مبارزه با سرقت در پلیس استان تشکیل شد که خوشبختانه با کاهش ۵ درصدی سرقت رو برو بوده و سرقت‌های خرد هم در کنترل این نیرو در آمده است.

این مقام انتظامی در خصوص عملکرد این فرماندهی در برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ نیز اضافه کرد: امسال با یک تلاش جهادی و دعای خیر مردم توانستیم با افزایش ۱۱ درصدی کشف مواد مخدر روبرو شویم و بیش از ۱۷ تن مواد مخدر را در شهر‌ها و مبادی ورودی استان کشف کنیم.

وی از رشد ۸ درصدی برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان خیابانی و افزایش ۱۱ درصدی برخورد با مفاسد اجتماعی در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: در زمینه جرایم اقتصادی هم با افزایش ۱۴ درصدی کشف کالای قاچاق روبرو بودیم.

سردار آقاخانی به موفقیت این فرماندهی در کشف جرایم سایبری اشاره و تصریح کرد: امسال با تشکیل ۲۵۶ پرونده جرایم سایبری و افزایش ۲۵۲ درصدی کشف جرایم در حوزه جرایم فضای مجازی پلیس فتای استان توانست رتبه اول کشوری را از آن خود کند.

فرمانده انتظامی استان از کاهش چشمگیر جرایم خشن در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: امسال میزان جرایم خشن در استان پنج درصد کاهش داشت و میزان کشفیات ما در این حوزه هم با رکورد قابل توجه ۸۵ درصدی روبرو بود و پلیس آگاهی استان در کل کشور رتبه دوم کشف جرایم را کسب کرد.

این مقام انتظامی فعال کردن قرارگاه عملیاتی مبارزه با سرقت‌های خرد، فعال کردن عملیات‌های محله محور، شدت برای برخورد با مزاحمان خیابانی و اراذل و اوباش، ساماندهی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، رسیدن به شاخص حد اقل ۹۰ درصدی کشف جرایم خشن، رسیدن به شاخص ۵۰ درصدی کشف مواد مخدر و ارتباط توان علمی و رزمی نیروهای پلیس استان را جزو برنامه‌های آینده این پلیس عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان از مردم استان خواست تا ارتباط خود را با پلیس از طریق سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ بیشتر کرده و موارد ضد امنیتی و جرایم فضای مجازی را به پلیس اطلاع دهند و همچنین نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حساس بوده و به هشدارهای انتظامی در پیشگیری از جرایم توجه بیشتری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز