خبرگزاری کار ایران

در همایش ملی مدیریت جهادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی مطرح شد:

رشد صادرات در ۶ ماهه اول امسال / اقتصاد مقاومتی، تولید محور است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۶۷۶

در اقتصاد مقاومتی باید به مردم بها داد، موضوعی است که تولید محور است و برای کاهش وابستگی تلاش می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان درهمایش ملی مدیریت جهادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی که با حضور تعدادی از مسوولان اجرایی و نظامی استان اصفهان برگزار شد، گفت: اقتصاد مقاومتی برای اولین بار در دنیا توسط مقام معظم رهبری عنوان شد که اگر در این اقتصاد تدابیر خاصی را اتخاذ نکنیم، نتیجه لازم را نمی‌گیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول یاحی، با ذکر اینکه با هماهنگی ۳ حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ می‌توان اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد، مدیریت جهادی را لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی دانست وادامه داد: این اقتصاد رویکردی کلان است و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند.

یاحی، دیگر ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی را چنین برشمرد: در این نوع اقتصاد باید به مردم بها داد، موضوعی است که تولید محور است و برای کاهش وابستگی تلاش می‌کند.

وی اعلام کرد: ما نزدیک به ۸۵۰۰ واحد تعطیلی در استان داریم که طبق اعلام خانه صنعت و معدن درصد قابل توجهی از آن‌ها با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند، استان هم از نظر بیکاری در کشور رتبه بالایی دارد که نشان می‌دهد هم واحد تولیدی و هم نیروی کار موجود است اما هر دو بیکارند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه گفت: در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد رشد در صادرات داشته‌ایم.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی گفت: روزی سربازان کشور در جبهه‌ها جنگیدند و امروز وظیفه ماست که در جبهه اقتصادی بجنگیم و اعضای جامعه صنعت، سربازان اقتصادی‌اند.

وی ادامه داد: همه جامعه در زمان جنگ همدل بودند، امروزهم در شرایط جنگ اقتصادی باید از‌‌ همان الگوی همدلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز هم مانند زمان جنگ باید ۳ قوه برای حل مسایل صنعت، در کنار هم قرار بگیرند، اظهار داشت: متاسفانه برای آینده صنعت کشور استراتژی تدوین نشده است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در ادامه جلسه بیان کرد: در خانه صنعت، معدن و تجارت استان واحدهای تولیدی بر اساس نوع تولیداتشان در ۲۵ انجمن تقسیم بندی شده‌اند.

محمودرضا اقارب پرست با اشاره به لزوم مدیریت جهادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در کشور ما زمینه برای تحقق این اقتصاد وجود دارد و باید از امکانات با کاربرد شیوه‌های مدیریت جهادی به بهترین شکل استفاده کنیم.

در پایان این مراسم از سیدعبدالوهاب سهل آبادی به عنوان مدیر نمونه صنعتی تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز