خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

تعاملات فرهنگی و اقتصادی اصفهان با ایالت گوانگ جو چین

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۸۵۰

گردشگران خارجی که امسال به اصفهان آمده‌اند سه برابر سال قبل است به طوری که امروز با کمبود هتل و امکانات گردشگری روبرو هستیم.

استاندار اصفهان، در دیدار قائم مقام و سردبیر کل خبرگزاری رسمی چین(شینهوا) آمادگی اصفهان را برای گسترش تبادلات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری با استان‌های مختلف کشور چین اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، با اشاره به اینکه در طول سال‌های اخیر و به خصوص دولت یازدهم روابط ایران و چین افزایش یافته است، اضافه کرد: ملاقات‌های صورت گرفته از سوی مسئولین دو کشور فضا را برای گسترش همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: در دولت جدید، سیل گردشگران خارجی و مردان سیاست بین الملل به ایران و شهر اصفهان جاری شده است.

زرگرپور همچنین به سفر ۸۶ هیات سیاسی عالی رتبه در یک سال گذشته به شهر اصفهان اشاره و اضافه کرد: مهمانانی که به اصفهان آمدند دلیل سفر خود را بازدید از قلب تپنده ایران یعنی اصفهان و آمادگی برای حضور گسترده‌تر در مناسبات و بازار ایران با توجه به مذاکرات ژنو عنوان کردند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه امروز کشورهای دنیا خواهان توسعه روابط با ایران هستند ادامه داد: گردشگران خارجی که امسال به اصفهان آمده‌اند سه برابر سال قبل است به طوری که امروز با کمبود هتل و امکانات گردشگری روبرو هستیم.

وی به ظرفیت‌های اصفهان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: اصفهان صنعتی‌ترین استان ایران و دومین استان دانشگاهی کشور با ۱۷۰ دانشگاه و ۳۲۰ هزار دانشجو است و این ظرفیت‌ها زمینهٔ ارتباطات فرهنگی و اقتصادی اصفهان را با کشورهای دیگر فراهم کرده است.

استاندار اصفهان به تعاملات فرهنگی و اقتصادی اصفهان با ایالت گوانگ جو چین اشاره و آمادگی مدیریت استان را برای تبادلات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری با استان‌های مختلف کشور چین اعلام کرد.

زرگرپور افزود: اصفهان با ۱۴ شهر از جمله شیان چین خواهرخواندگی دارد و این شهر مرکز ادیان توحیدی است به طوری که پیروان چهار دین توحیدی در اصفهان به طور مسالمت آمیز باهم زندگی می‌کنند.

وی افزود: استان اصفهان با برخورداری از میراثغنی فرهنگی معنوی، دارای ۲۰ هزار اثر مهم تاریخی است که یکهزار و ۶۰۰ اثر ثبت ملی و شش اثر ثبت جهانی شده و این شهر جزو یکی از ۱۰ نقطه دیدنی دنیاست.

استاندار اصفهان، خبرگزاری شینهوا را یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های خبری دنیا خواند و تصریح کرد: شایسته است دفتر تهران این خبرگزاری گزارش‌هایی از ظرفیت‌های ایران و اصفهان تهیه و منعکس کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با سفر هیات خبرگزاری شینهوا چین به ایران و آشنایی بیشتر آن‌ها با فرهنگ غنی و پیشرفت‌های این کشور، این واقعیت‌ها به خوبی به مردم چین منتقل شود تا ارتباط عمیق‌تر و محکمتری ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز