خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان اصفهان هشدار داد:

آسانسورهای نصب شده دهه ۸۰ غیر استاندارد است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۲۶

استانداردسازی آسانسور‌ها در استان اصفهان از ۱۰ سال گذشته آغاز شده است که بر این اساس تمام آسانسورهای نصب شده تا قبل از سال ۸۳ غیر استاندارد بوده و عواقب خطرناکی را برای مردم در پی دارد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه از سال ۸۳ به بعد تمام آسانسورهای نصب شده در استان دارای استاندارد است، اضافه کرد: در حال حاضر مشکل عمده ما آسانسورهای نصب شده تا قبل از سال ۸۳ است، زیرا ۱۰۰ درصد این آسانسور‌ها خطرناک بوده و غیراستاندارد هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامحسین شفیعی درنشست خبری به مناسبت روز جهانی استاندارد با اشاره به اینکه صد درصد آسانسورهای نصب شده قبل از سال ۸۳ تنها با عنوان بالابر عمل کرده و ترمز ایمنی ندارند افزود: به دلیل اینکه این گونه آسانسور‌ها از ترمز ایمنی برخوردار نیستند هنگامی که اتفاقی در آسانسور رخ دهد در چاهک سقوط کرده وباعثمرگ سرنشینان آسانسور می‌شود.

وی تاکید کرد: این گونه آسانسور‌ها خطر ناک بوده و هیات مدیره شرکت‌ها و مجتمع‌های مسکونی باید به اداره استاندار مراجعه کنند و برای استاندارد سازی اینگونه آسانسور‌ها اقدام کنند.

شفیعی اظهار داشت: با اجرای طرح ساماندهی شرکت‌های نصاب آسانسور ۲۰۰ شرکت شناسایی و از این تعداد ۶۰ شرکت موفق به دریافت مجوز فعالیت شدند.

وی ادامه داد: در این راستا با تعامل با شهرداری‌های استان مقرر شده است که در خصوص نصب آسانسور صدور پایان کار برای مجتمع‌های مسکونی با تایید اداره استاندارد صورت گیرد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه طی سه سال گذشته به صورت میانگین در هر سال گواهی تایید نصب آسانسور در ۲هزار تا ۲ هزار و ۳۰۰ مجتمع مسکونی در سطح استان صادر می‌شود، افزود: در حال حاضر ۵ شرکت بازرسی وظیفه نظارت بر روی نصب آسانسور در مجتمع‌ها مسکونی را در سطح استان اصفهان بر عهده دارند.

شفیعی، در خصوص مُهر فروشی برخی از شرکت‌های نصب آسانسور نیز بیان داشت: متاسفانه برخی از شرکت‌های نصاب آسانسور در استان اصفهان که قبلا فعالیت داشته و در حال حاضر موفق به دریافت مجوز نشده‌اند با رایزنی با شرکت‌های دارای مجوز نصب مُهر این شرکت‌ها را خریده و برای نصب از آن استفاده می‌کنند که با برخورد جدی اداره استاندارد مواجه خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز