خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری از متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۱۲

مدیر موسسه‌ای که به بهانه فراهم کردن پذیرش و اعزام افراد متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور از آنان کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان، مبنی بر کلاهبرداری موسسه‌ای از وی در قالب ثبت نام در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور، موضوع تحت بررسی ویژه و تخصصی این پلیس قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سرهنگ «ستار خسروی» اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که این شهروند جهت انجام مراحل ثبت نام در دانشگاه ویرجیانای کانادا به موسسه مذکور مراجعه و اقدام به تنظیم قرارداد و واریز مبلغ ۶۰ میلیون ریال به حساب موسسه واریز کرده است.

وی ادامه داد: در ادامه بررسی‌ها معلوم شد موسسه مذکور با گذشت چند ماه از گذشتن قرار داد نه تنها هیچ اقدامی در جهت پذیرش شاکی در دانشگاه مذکور انجام نداده بلکه با ارسال ایمیلی جعلی باعثرد شدن تقاضای شاکی در دانشگاه شده است.

سرهنگ خسروی اذعان داشت: در این خصوص پرونده‌ای تنظیم و در ابتدای امر طی استعلام‌های انجام شده معلوم شد، موسسه مذکور فاقد مجوزفعالیت بوده و بدون مجوز و کاملا غیر قانونی اقدام به فریب افراد متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور و کلاهبرداری از آنان می‌کرده است.

وی تصریح کرد: با تکمیل شدن تحقیقات کارآگاهان این پلیس با هماهنگی مقام قضایی مدیر این موسسه را دستگیر کردند که وی پس از مواجه شدن با اسناد و مدارک جمع آوری شده به بزه انتسابی و کلاهبرداری از این طریق اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد، گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم بدون تحقیق و مطالعه و عدم کسب اطمینان از هویت و اعتبار شرکت‌ها و موسسات با آنان وارد قرارداد نشوند و سرمایه‌های خود را به راحتی در اختیار آنان نگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز