خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان اعلام کرد:

پلاک خودروهای دارای لامپ زنون تعویض نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۳۳

در مراکز تعویض پلاک اصفهان و شهرستان‌ها در صورت مشاهده خودروهایی که دارای لامپ زنون(خیره کننده) هستند نقل و انتقال تا رفع آن صورت نمی‌گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: خودروهایی که دارای لامپ زنون و خیره کننده باشند و در سطح شهر تردد کنند، با قبوض ۵۰۰ هزار ریالی اعمال قانون می‌شوند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سرهنگ «حسین غلامی» اظهار داشت: برابر قانون و مقررات استفاده از نورافکن یا چراغ دارای نور خیره کننده یا چراغ‌های الوان، اضافی و داشتن نورسفید در عقب و نورقرمز در جلو وسیله نقلیه در کلان شهر‌ها و مرکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی مبلغ پانصد هزار ریال و در سایر شهر‌ها مبلغ چهارصد هزار ریال اخطاریه صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: نور این لامپ‌ها می‌تواند راننده مقابل را برای مدت یک تا ۴ ثانیه به طور کامل نابینا کند یا حتی تا چند دقیقه بر بینایی‌اش اثر بگذارد، که این عامل حتمی برای بروز تصادف است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان هشدار داد: در مراکز تعویض پلاک اصفهان و شهرستان‌ها در صورت مشاهده خودروهایی که دارای این نوع لامپ هاست نقل و انتقال تا رفع آن صورت نمی‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز