خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان تأکید کرد:

قوانین ناقص در زمینه امر به معروف باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۶۹

آشنایی قضات با سبک جرائم، در راستای مبارزه با منکرات ضروری است.

امام جمعه اصفهان در دیدار دبیر و اعضای شورای معاونین و شورای هماهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از مکر شهرستان اصفهان با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته اظهار کرد: فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر مصادیق بارز اخلاص در عمل هستند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: این بسیار سبب خشنودی است که عده‌ای دغدغه احیای امر به معروف و نهی از منکر را دارند و با وجود اینکه از نظر مالی نیز حمایتی نمی‌شوند، با دلسوزی فعالیت می‌کنند و در جلسات حضور فعال دارند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به فراز پایانی دعای عرفه خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) پس از آن دعای طولانی از خداوند چیزی طلب می‌کند و می‌فرماید اگر این حاجت را به من بدهی هر چه به من ندهی به من ضرری نمی‌رسد و اگر ندهی، هر چیز دیگری که بدهی فایده‌ای ندارد و آن دوری از آتش غضب الهی است که امیدوارم خداوند این دعای حضرت حسین(ع) را در حق شما مستجاب فرماید.

وی درباره احکام افرادی که به واسطه آمران به معروف و ناهیان از منکر دستگیر شده‌اند، ادامه داد: اگر یک شخص چند جرم را در یک راستا مرتکب شود، باید مجازات بزرگ‎‌ترین جرم را بر او جاری کرد اما اگر تعدد جرم در یک فرد به موضوعات مختلف برگردد، این قانون حاکم نبوده و باید برای هر یک مجازات مربوط به آن جرم جاری شود.

‌طباطبایی‌نژاد آشنا شدن قضات با سبک جرائم مختلف را، راه حلی برای کم شدن ستاد احیا با سیستم قضایی برشمرد و بیان کرد: اگر قضات با سبک جرائم مختلف آشنا شوند، راحت‌تر در زمینه احکام آن‌ها نظر می‌دهند.

وی در پاسخ به یکی از اعضا که به برخی اشکالات در قوانین افزود: تنها راه برای اصلاح قوانین این است، که تعدادی از قضات جاهایی را که قانون نقص دارد یا به اشتباه برداشت می‌شود، جمع‌آوری کنند تا از طریق مجلس شورای اسلامی برای اصلاح آن‌ها قدم برداریم.

در ابتدای این دیدار نیز رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت و گفت: با توجه به اهمیت راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در مناطق مختلف شهرداری اصفهان، معاونت جدید تحت عنوان معاونت امور مناطق و بخش‌ها در ستاد احیای شهرستان پیش بینی شد.

محمدعلی احمدی از نزدیک شدن به محرم و آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌های متعددی برای گرامی داشت این ایام پیش بینی شده که امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به خوبی انجام پذیرد.

وی همچنین از آموزش یک هزار و ۲۰۰ نفر در قالب اکیپ‌های مردمی خبر داد و بیان کرد: تلاش ما این است که این آمار در سال آینده بیشتر شود و این تعداد جدای از شوراهای امر به معروف و نهی از منکر بخش دولتی و خصوصی است و در قالب اکیپ‌های مردمی ستاد احیا را یاری می‌کنند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و وظایف و اختیارات قانونی دستگاه‌ها، برنامه مفصلی برای فراگیر شدن امر به معروف و نهی از منکر در سیستم‌های اداری تهیه شده و خدماتی که می‌توانند در این زمینه انجام دهند، برنامه‌ریزی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز