خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ورزش و جوانان گلپایگان:

با گذشت نیم قرن، زمین چمن مجموعه ورزشی تختی گلپایگان بازسازی شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۹۰

پس ازگذشت ۵۰ سال، امسال اداره ورزش و جوانان با کمک دستگاه‌های دیگر تصمیم بر بازسازی کلی این مجموعه گرفت که بازسازی زمین چمن ۱۱هزار متر مربعی مجموعه ورزشی تختی گلپایگان با اعتباری بالغ بر یک صد میلیون تومان به پایان رسید.

رئیس اداره ورزش و جوانان گلپایگان با بیان اینکه زمین چمن ورزشگاه تختی گلپایگان که در سال ۱۳۴۲ ساخته شده بود و جزء شاهکارهای آن زمان محسوب می‌شد، اما دیگر برای استفاده نامطلوب بود، تصریح کرد: پس از ۵۰ سال امسال اداره ورزش و جوانان، با کمک دستگاه‌های دیگر تصمیم بر بازسازی کلی این مجموعه گرفت که بازسازی زمین چمن ۱۱هزار متر مربعی مجموعه ورزشی تختی گلپایگان با اعتباری بالغ بر یک صد میلیون تومان به پایان رسید و مرحله بذرپاشی چمن آغاز شده، لذا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا، مرتضی سلیمی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: قدمت ورزش در شهرستان گلپایگان دیرینه است به همین سبب تمام زیرساخت‌های ورزشی فرسوده شده‌اند.

وی با بیان اینکه استخر شاهد گلپایگان نخستین استخر استان بوده است، که به دلیل فرسودگی موتورخانه، سیستم گرمایشی و سرمایشی در استخر سال گدشته ترمیم و بازسازی شده است، افزود: سونا و جکوزی این مجموعه با مشارکت بخش خصوصی سال گذشته ساخته شد و اکنون از آن استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزش شنا در شهرستان تحت شعاع قرارنگرفته است، ادامه داد: به همین منظور هیئت شنای شهرستان، سال گذشته فعال شده است و در پی آن دو دوره آموزش مربیگری شنا نیز برای بانوان و آقایان برگزار شد.

رییس اداره ورزش و جوانان با بیان اینکه آموزش باید سرلوحه تمام فعالیت‌ها قرار گیرد، اذعان داشت: دو دوره کلاس مربی‌گری تئوری درجه سه، یک دوره کلاس تئوری عمومی درجه دو، دوره مربیگری درجه سه بدمینتون ویژه بانوان و آقایان، دوره مربیگری درجه دو آقایان، مربیگری درجه سه والیبال بانوان و مربیگری درجه سه اسکیت بانوان و آقایان نیزرطی این مدت برگزار شد.

وی افزود: کلاس مربیگری کاراته دو دوره مربیگری نیز درآینده نزدیک برگزارخواهدشد، که میلاد افشانی قهرمان کاراته کای مایه افتخار والگوی این رشته ورزسی درشهرستان هستند.

سلیمی با بیان اینکه رشته ورزشی کشتی و ژیمیناستیک شهرستان حائز رتبه بر‌تر است، اذعان داشت: با توجه به منابع مالی محدود اداره ورزش و جوانان در راستای پویایی و موفقیت ورزش شهرستان در رشته‌های مختلف در تلاش هستیم.

بازسازی اداره ورزش وجوانان شهر گوگد با اعتبار ۱۵میلیون تومان انجام شد

وی گفت: اداره ورزش و جوانان شهر گوگد در ماه‌های اخیر نیز با هزینه بالغ بر ۱۵ میلیون تومان به طور کامل بازسازی شد، لذا در راستای اشاعه ورزش همگانی ۲روز در هفته آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به مراجعه کنندگان ورزشی است.

رییس اداره ورزش و جوانان گلپایگان با بیان اینکه سالن ورزشی انقلاب شهر گوگد، یکی از سالن‌های ورزشی مهم در شهرستان محسوب می‌شود، افزود: سیستم سرمایشی گرمایشی سالن ورزشی انقلاب بنیاد شهرگوگد نیز با هزینه ۵۰ میلیون تومان تعبیه شده که تا چند روز آینده به طور کامل راه‌اندازی می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه چمن انقلاب گوگد به دلیل نداشتن چاه آب، با مشکل روبرو است و تاکنون هم توسط شهرداری گوگد آب مورد نیاز تأمین می‌شده است، تصریح کرد: استفاده از آب شهری توجیه ندارد و کار صحیحی نیست لذا با رایزنی انجام شده به دنبال اخذ مجوزه حفر چاه برای چمن انقلاب هستیم.

بازسازی زمین چمن ورزشگاه تختی گلپایگان پس از ۵۰ سال

سلیمی بیان کرد: زمین چمن ورزشگاه تختی گلپایگان که در سال ۱۳۴۲ ساخته شده بود و جزء شاهکارهای آن زمان محسوب می‌شد اما امروزه دیگر برای استفاده نامطلوب شده بود که پس از ۵۰ سال از گذشت ساخت این مجموعه تا کنون امسال با کمک وهمکاری خوب و مثمر ثمر نماینده، فرماندار سابق، شهرداری، شورای شهر و اداره راه وشهرسازی گلپایگان تصمیم بر بازسازی کلی این مجموعه گرفتیم.

وی افزود: زمین چمن ورزشگاه تختی گلپایگان در زمینی به وسعت ۱۳۰ در ۷۵ متر مربع و در کل مجموعه ۱۱هزار متر مربعی پس از نقشه برداری توسط ۴۰ کامیون خاکبرداری شده است.

سلیمی با بیان اینکه خاک موجود در چمن نیز مورد آزمایش قرار گرفت که پس از اجرای زیرسازی با ۲۰۰ کامیون خاک ریزی شده است، تصریح کرد: ۶۵۰ کیلو گرم بذر چمن از نوع اسپانیایی و متناسب با شرایط آب و هوایی شهرستان خریداری شده، که در روز ورزش و جوانان بذر پاشی شد، لذا تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

رییس اداره ورزش و جوانان با بیان اینکه برای بازسازی چمن ورزشگاه تختی صد میلیون تومان هزینه صرف شده است، تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبارات کافی به ورزش شهرستان جدول کشی دور زمین چمن، مکان تبلیغات دور زمین، سرویس‌های بهداشتی و سایر امکانات ورزشی انجام می‌شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: از نماینده، فرماندارسابق، شهرداری گلپایگان، اداره راه و شهرسازی و سایر مسئولان شهرستانی که تلاش زیادی در بازسازی زمین چمن ورزشگاه تختی گلپایگان داشتند تشکر و قدردانی کرد.

وی با تأکید براینکه ورزشکاران گلپایگانی قبل از رگزاری مسابقات ورزشی به بیمه ورزشی توجه جدی داشته باشند، اظهارداشت: طی ۶ماهه نخست امسال، ۳ هزار ورزشکار بیمه ورزشی شده‌اند، لذا پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۲۰۰ نفر دیگرنیز بیمه ورزشی شوند.

رییس اداره ورزش و جوانان افزود: ۱۰ سالن ورزشی در شهرستان فعالیت دارند که کلیه سالن بیمه مسئولیت مدنی شده‌اند.

سلیمی با بیان اینکه ۳۳ هیئت ورزشی در شهرستان گلپایگان زیر نظر اداره ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: طی دو ساله اخیر به لطف مدیرکل استان و ازاعتبارات شهرستانی که دراختیار داشتیم از هیئت‌های ورزشی فعال شهرستان حمایت مالی شده است.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی هر فرد در گلپایگان ۱۳ صدم متر مربع است، بیان کرد: از سنین ۴ تا ۷۰ سال از ورزش صبحگاهی استقبال خوبی دارند، لذا به همت شهرداری گلپایگان با هدف اشاعه ورزش همگانی در شهر گلپایگان ایستگاه ورزش صبحگاهی همه روزه از ساعت ۶ تا ۷ صبح تابستان در محل پارک شهر برگزار می‌شود، که برای فصل سرما نیز سالن کوثر و سالن ۱۷ شهریور در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز