خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان:

آبان، ماه ترویج فرهنگ مطالعه در شهر اصفهان است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۹۱

۱۶۰ تابلو تبلیغاتی با محوریت معرفی کتابخانه‌های تخصصی شهرداری اصفهان درنقاط مختلف شهر نصب خواهد شد که ایده به کار گرفته شده در این طرح‌ها نیز جدید و جذاب خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از برنامه ویژه این سازمان برای ترویج فرهنگ مطالعه در آبان ماه سال جاری خبرداد و گفت: با عنایت به قرار گرفتن هفته کتاب و کتابخوانی در آبان ماه، طی برنامه‌ای جامع تلاش خواهیم کرد فضای فرهنگی و تبلیغاتی شهر بر محوریت ترویج فرهنگ مطالعه متمرکز شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهدی بقایی با اشاره به اینکه تاکنون چندین جلسه اتاق فکر به این منظور برگزار شده است، تصریح کرد: همزمان با آغاز ماه آبان، طی دو دوره ۱۵ روزه، ۲۵۰ تابلوی تبلیغاتی مستقر در خیابان‌ها و چهارراه‌های شهر را به موضوع کتابخوانی اختصاص داده و با بهره گیری از ایده‌ای جدید پیرامون مطالعه با شهروندان سخن خواهیم گفت.

وی افزود: همچنین ۱۶۰ تابلوی تبلیغاتی با محوریت معرفی کتابخانه‌های تخصصی شهرداری اصفهان در نقاط مختلف شهر نصب خواهد شد که ایده به کار گرفته شده در این طرح‌ها نیز جدید و جذاب خواهد بود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه‌های بزرگ شهری با محوریت ترویج فرهنگ کتابخوانی نظیر لیگ بزرگ کتابخوانی " کاف تا الف ب "، طرح کتاب مادر کودک، یک قاچ کتاب و… تصریح کرد: همزمان با اجرای تبلیغات شهری، دوره جدیدی از برنامه‌های فرهنگی مطالعه محور بر اساس یک طرح از پیش آماده شده در شهر اصفهان اجرا خواهد شد.

وی پرکردن اوقات فراغت و وقت‌های انتظار به وسیله مطالعه کتاب را یکی از راهکارهای اساسی در افزایش سرانه مطالعه ذکر نمود و خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در سال‌های گذشته با اجرای طرح‌هایی نظیر سفرمطالعه در اتوبوس‌های درون شهری، نصب سازه‌های انتظار مطالعه در مراکز پزشکی و سالن‌های انتظار و ارسال کتاب‌های مفید در قالب طرح سفیران ادارات، موفقیت‌های ارزنده‌ای را حاصل کرده است.

بقایی با بیان اینکه عادت به مطالعه باید از سنین کودکی در افراد ایجاد شود، یادآور شد: طرح سفیران شهروندی از سال ۱۳۸۸ تاکنون در قالب ارسال کتاب‌های خواندنی برای دانش آموزان دوره دبستان تلاش کرده است، عادت به مطالعه را به عنوان یک تفریح لذت بخش و سودمند در میان کودکان نهادینه سازد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی، ایجاد نیاز برای مطالعه را محور اصلی افزایش سرانه مطالعه برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر باور کنیم کتاب، یار مهربان است و در مقولات مختلف نظیر تربیت فرزند، بهبود روابط خانوادگی، پیشرفت شغلی، افزایش سلامت جسم و روان و… به ما کمک می‌کند، یقینا ساعات بسیاری از روز را با آن مانوس خواهیم بود.

بقایی در پایان، تولید کتاب‌های مفید، کاهش قیمت فروش کتاب، افزایش سهولت دسترسی به منابع مطالعاتی، تبلیغ کتاب در رسانه‌های جمعی، آموزش کتابخوانی در مدارس و… را از جمله عواملی برشمرد که در کنار هم می‌تواند به افزایش انگیزه مطالعه یاری رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز