خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان:

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای راه‌اندازی کارخانه زباله سوز

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۲۲۹

با توجه به حجم بالای تولید پسماند، شهرداری اصفهان راه‌اندازی کارخانه ریجکت‌ سوز و زباله سوز را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر روزانه یک‌هزار تن پسماند در شهر اصفهان تولید می‌شود که سرانه پسماند در این شهر به ازای هر نفر ۴۷۰ گرم است.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ تیمور باجول گفت: در حال حاضر میزان پسماند تولیدی در شهر اصفهان یک‌هزار تن بوده که سرانه پسماند در اصفهان به ازای هر نفر ۴۷۰ گرم است.

وی با بیان اینکه سرانه پسماند به ازای هر نفر در اصفهان از سرانه کشوری کمتر است، افزود: ۳۰ درصد از پسماند تولیدی در اصفهان قابل بازیافت است که با توجه به این موضوع ۳۰۰ تن از یک‌هزار تن پسماند تولیدی در شهر اصفهان از پسماند‌های قابل بازیافت محسوب می‌شود. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۶۰ تن از این ۳۰۰ تن در مبدأ جمع‌آوری و بازیافت می‌شوند، تصریح کرد: ۶۵۰ تن از یک‌هزار تن پسماند‌های تولید شده در شهر اصفهان نیز دارای مواد آلی هستند.

وی با اشاره به اینکه به عبارتی ۶۵ درصد از پسماند‌های تولیدی در شهر اصفهان دارای مواد آلی هستند، ادامه داد: این ۶۵ درصد نیز به روش استاندارد به کود کمپوست تبدیل می‌شوند.

باجول با بیان اینکه حدود ۲۰۰ تن از یک‌هزار تن پسماند تولیدی در شهر اصفهان نیز ذخیره‌سازی می‌شود، تاکید کرد: اصفهان تنها شهری است که زباله‌ها را دفن می‌کند و بازیافت زباله‌ها را از مبدأ انجام می‌دهد.

وی به یکی از پروژه‌های مهم در شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی کارخانه ریجکت‌سوز در دستور کار این سازمان قرار دارد و مناقصه برای اجرای عملیات این کارخانه برگزار شده که در مرحله نخست شرکت‌کننده‌ای در این مناقصه نداشته‌ایم و قرار است که مرحله دوم مناقصه برای این پروژه برگزار شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به میزان اعتبار اختصاص داده شده برای این پروژه گفت: در بودجه امسال شهرداری ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای کارخانه ریجکت‌سوز اختصاص داده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز