خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

سهم جمعیت سالمندان در استان اصفهان به میزان ۲/۹ درصد است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۶۱۵

سهم جمعیت سالمندان در استان اصفهان به میزان ۲/۹ درصد است و شهرستان‌های خوانسار، اردستان، نطنز، نائین و خورو بیابانک بالای ۱۲ درصد جمعیت سالمند دارند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: جمعیت سالمندان در استان اصفهان۲/۹ درصد است و شهرستان‌های خوانسار، اردستان، نطنز، نائین و خورو بیابانک بالای ۱۲ درصد جمعیت سالمند دارند.

سعید صادقی؛ در جلسه شورای سالمندان استان، افزود: ۲/۸ از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل داده‌اند و با توجه به اینکه شتاب رشد جمعیت سالمند در ایران از میانگین جهانی بالا‌تر است در سال‌های آینده، پیری جمعیت قابل پیش بینی است.

صادقی؛ با بیان اینکه در استان اصفهان ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال وجود دارند، افزود: جمعیت سالمندان در استان اصفهان۲/۹ درصد است و شهرستان‌های خوانسار، اردستان، نطنز، نائین و خورو بیابانک بالای ۱۲ درصد جمعیت سالمند دارند.

صادقی، بر لزوم ایجاد برنامه‌های مطلوب برای سالمندان تاکید کرد و گفت: باید با ایجاد فضاهای مناسب برای سالمندان، اصفهان به شهر دوستدار سالمند تبدیل شود.

نمایندهٔ انجمن سالمندان و بازنشستگان نیزبه دغدغه‌های سالمندان و بازنشستگان اشاره کرد و افزود: علاوه بر دغدغه‌های معیشتی، بهداشتی و درمانی؛ دغدغه‌ها روحی و روانی، احترام و بلااستفاده بودن بزرگ‌ترین دغدغهٔ این گروه است که باید با فرهنگ سازی در جامعه برطرف شود.

استاندار اصفهان نیز با اشاره به اینکه بخشی از امکانات رفاهی ادارات و نهاد‌ها به سالمندان اختصاص یابد گفت: باید از امکانات موجود در استان برای رفاه سالمندان استفاده بهینه شود.

رسول زرگرپور گفت: مدیران دستگاههای اجرایی باید بخشی از امکانات رفاهی ادارات و نهاد‌ها و ارگان‌ها را به پیشکسوتان، بازنشستگان و سالمندان اختصاص دهند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید وظایف خود را در خصوص سالمندان به خوبی عملی نماید، اظهار داشت: باید از امکانات موجود در استان برای رفاه سالمندان به صورت بهینه استفاده شود.

مدیر ارشد استان با اشاره به اینکه احداثخانهٔ مهر در بالا بردن روحیهٔ سالمندان تاثیر گذار است، دستورات لازم را برای پیگیری و بررسی احداثاین خانه‌ها ابلاغ کرد.

زرگرپور تصریح کرد: خانه‌های مهر می‌تواند جرء فضای استاندارد پارک‌ها قلمداد شود و باید با برنامه ریزی و همفکری همهٔ مدیران مشکلات این قشر از جامعه به حداقل برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز