خبرگزاری کار ایران

رئیس دفترتبلیغات اسلامی اصفهان اعلام کرد:

کتاب " مردم سالاری دینی " با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در اصفهان تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۵۰۴

به منظور ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در عرصه پژوهش و تبلیغ کتب دینی، کتابی با عنوان " مردم سالاری دینی " با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه اصفهان تدوین شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شعبه اصفهان، با اشاره به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی ازمنکر گفت: از اصلی‌ترین وظایف این نهاد، ترویج فرضیه امربه معروف در قالب‌های متفاوت درجامعه است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام حبیب الله ارزانی با بیان اینکه فعالیت‌های دفتر تبلیغات اصفهان در راستای احیاء امر به معروف و نهی از منکر شامل ۳ بخش مکتوب، شفاهی و مجازی را شامل می‌شود؛ اظهار داشت: در ماه محرم و صفر فعالیت‌های دفتر تبلیغات بیشتر به صورت شفاهی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در عرصه پژوهش و تبلیغ کتب دینی نیز کتابی با عنوان «مردم سالاری دینی» در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر با همکاری دانشگاه اصفهان تدوین شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی، در شورای امر به معروف و نهی از منکر استان نیز عضویت دارد، گفت: در همین راستا نیز قرار است در آبان ماه جلسه‌ای با عنوان کرسی آزاد اندیشی با همکاری ستاد احیاء امر به معروف شهرستان اصفهان و مدرسه علمیه دارالکمه برگزار شود.

وی بیان داشت: در زمینه تربیت طلاب جهت آشنایی با مفاهیم امر به معروف نیز دوره آموزشی ویژه طلاب برگزیده در راستای «تقویت سواد رسانه‌ای» طلاب برگزار می‌شود. همچنین طرحی با عنوان «مرزبانی از مکتب اهل بیت» که ۳سال است در اصفهان برگزار می‌شود و هدف آن مقابله علمی با بهائیت، وهابیت، مسیحیت و عرفان‌های کاذب است.

حجت الاسلام ارزانی خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در راستای ترویج فرضیه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پاسخگویی به شبهات دینی است که در این راستا تلاش‌های مثمرثمری را از زمان تاسیس تاکنون به مرحله اجرا رسانده است.

رئیس شورای عالی امر به معروف دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: در مدل اسلامی و جامعه اسلامی همه باید امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند، اما بر اساس نص قرآن بایستی گروهی برگزیده در این راستا فعالیت داشته باشند چرا که ترویج این فریضه یک کار زنجیره‌ای است.

وی افزود: نهاد‌هایی مانند صداو سیما و رسانه‌ها تکمیل کننده زنجیره فرضیه امر به معروف هستند و نقش بسزایی دارند تا فعالیت‌ها و تاثیرات امر به معروف را در جامعه به نحو شایسته به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی تاکید کرد: در راستای تکریم معنوی مردم در زمینه امر به معروف و نهی ازمنکر سعی کرده‌ایم تا سوالات مردم را از طریق تلفن، سایت، پاسخگو باشیم، اما آنچه مهم است باید به دیگر نهاد‌هایی که دسترسی کمتری به آن‌ها صورت گرفته است مانند مدارس که در کانون حساسی نیز قرار گرفته‌اند بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان نیز در زمینه ترویج این فرضیه زحمات زیادی را به منصه ظهور رسانده است اما نیاز است که این کار‌ها ابعاد وسیعتری به خود گرفته و در بین تمام مشاغل، صنوف، مدارس، دانشگاه‌ها و غیره نیز ترویج شود. بخصوص اینکه مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کنونی ما باید جدی‌تر و بارز‌تر مورد بازبینی و معرفی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز