خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان:

آمر به معروف وناهی از منکر باید از همه چیز خودش بگذرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۸۸۵

آمر به معروف وناهی از منکر باید ازهمه چیز خودش بگذرد، به فرموده قرآن این افراد باید ازهمه چیز شان برای احیاء واجبات دین بگذرند؛ حتی از آبرویشان. این گامی است که امام حسین(ع) برای احیاء امر به معروف ونهی از منکر برداشت و از جان، مال و آبروی خود گذشت.

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، در گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارت و سازمان های اصفهان با اشاره به اینکه در کارخانه ها، سازمان ها و ادارت باید به مبانی مهمی چون اعتقادات، توحید، نبوت و امامت توجه شود، ادامه داد: بهترین راهی که می توان برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در ادارت و سازمان ها بکار برد این است که رئیس دستگاه آنقدر به مبنایی این فریضه آشنا و آگاه باشد که توبیخ و تشویق های خود را برمبنای قرآنی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام حسن بابایی؛ با اشاره به اینکه اگر در هر کاری قرآن مبنا باشد همه چیز به خوبی پیش می‌رود و معنای اسلام ناب محمدی برای همگان ملموس‌تر خواهد شد، اظهار داشت: یک مدیر دستگاه وظیفه دارد در انتصاب‌های خود مبنا را رعایت ارزش‌ها و معروفات قراردهد و در عزل‌ها نیز مبنا را عدول ازمنکرات لحاظ نماید.

وی؛ تصریح کرد: این مسئله تا جایی اهمیت دارد که در قرآن آمده است که خداوند می فرماید اگر می خواهید به جهان حاکمیت کنید امر به معروف و نهی از منکر کنید.

وی افزود: آمر به معروف و ناهی از منکر باید از خودش بگذرد، به فرموده قرآن این افراد باید ازهمه چیز شان برای احیاء واجبات دین بگذرند؛ حتی از آبرویشان. این گامی است که امام حسین(ع) برای احیاء امر به معروف ونهی از منکربرداشت و از جان، مال و آبروی خود گذشت.

معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، تاکید کرد: اولین مرحله ی احیاء امر به معروف و نهی از منکر در سازمان ها و ادارت این است که با پخش اذان مردم را به سمت دین و شعائر آن دعوت کنیم.

وی افزود: از دیگر کارهایی که باید در محیط ادارت انجام دهیم، نصب تابلوهای با مفهوم های خوب و زیبا است، به گونه ای که هر کس وارد آن اداره و یا ارگان شد با دیدن شعارها و یا تصاویر امر به معروف و نهی از منکر در جهت تقویت اعتقادات خود گام بردارد.

وی با تاکید به اینکه در برخی جاها و در مقوله امر به معروف و نهی از منکرکه دچارضربه میشویم به دلیل برخی اقدامات لیبرال دموکراتیک است، ادامه داد: متاسفانه در همه صنوف و حتی درروحانیت نیز لیبرال دموکرات هایی داریم که علیرغم تلمذ در حوزه های علمیه الان از تربیون رسانه های خارجی به دین اسلام، پیامبر و امامت شبه وارد می کنند.

حجت الاسلام حسن بابایی؛ اظهارداشت: درحال حاضر بزرگترین تهدیدی که جامعه ما و فرهنگ ما را هدف گرفته است، شبکه‌های ماهواره‌ای است، حتی برخی فیلم‌ها و سریال‌هایی که از تلویزیون ملی پخش می‌شود با منطبق بر مبانی لیبرال دموکراسی است. با نگاهی به برخی فیلم های حتی مذهبی می توان این افکار و عقاید را به خوبی مشاهده کرد و دراین زمینه نیاز است که کارشناسان زبده ی امر به معروف و نهی از منکر در همه ارگان ها تقویت شده و در این زمینه برای همه بخصوص فیلم سازان داخلی نیز آموزش های لازم و اطلاع رسانی وجود داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز