خبرگزاری کار ایران

در مراسم سالگرد پروژه راه ابریشم مطرح شد:

احیای جاده ابریشم، باعثپیوند ملت‌ها خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۶۶۷

احیای راه ابریشم می‌تواند سرآمد جدیدی برای یافتن راه‌های نو و قلمروهای جدید در راه برون رفت از چالش‌های بزرگی باشد که امروزه صلح جوامع بشری را تهدید می‌کند.

مشاور عالی شهردار و معاون روابط بین الملل شهردار اصفهان در سالگرد پروژه راه ابریشم جیونگ جو کره جنوبی و اصفهان گفت: بشر در طول تاریخ تمدن همواره ایجاد ارتباط متقابل در راستای تحکیم پیوندهای گسست ناپذیر بین ملت‌ها، همگرایی و هم اندیشی در راه تحکیم بنیان‌های صلح و دوستی را از مهم‌ترین ساز و کار‌ها و مبانی پایداری جهان در طول قرون و اعصار متوالی می‌پنداشته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه راه ابریشم از آغاز پیدایش به عنوان یکی از شاهراه‌های بزرگ در شکل گیری تمدن‌های بشری در اقصی نقاط جهان بوده است، تصریح کرد: راه ابریشم نه تنها مایه رونق و اعتلای داد و ستدهای اقتصادی بوده بلکه نقش بسیار مهم و بسزایی را در ایجاد و تقویت زیرساخت‌های صلح و دوستی و تاثیر پذیری ملت‌ها از جنبه‌های بسیار تحول برانگیز دیپلماسی فرهنگی داشته است.

مشاور عالی شهردار اصفهان تاکید کرد: شهرداری اصفهان با باور عمیق به تاثیر بین المللی این حرکت نوخواسته که ریشه آن را باید در بن مایه‌های تفکر دینی و اعتقادی دید، امیدوار است بتواند رسالت بزرگ خویش را در تداوم این راه خجسته انجام دهد.

وی اظهار امیدواری کرد: این حرکت عظیم و مشترک دو ملت دوست ایران و کره جنوبی، سرآمد جدیدی برای یافتن راه‌های نو و قلمروهای جدید در راه برون رفت از چالش‌های بزرگی باشد که امروزه صلح جوامع بشری را تهدید می‌کند.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه این همایش گفت: جاده ابریشم، کانون مهم تعاملات فرهنگی و مرکز انتقال افکار و اندیشه‌های دینی بوده است، از این رو باید برای احیای آن مجدانه تلاش کرد.

فریدون الهیاری افزود: برگزاری این همایش‌ها موجب شناخت ملت‌ها از یکدیگر و تحکیم روابط آن‌ها می‌شود و تعاملات بیشتر ملت‌ها در صنعت گردشگری را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اهمیت و موقعیت جاده ابریشم در بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تصریح کرد: جاده ابریشم در تقویت صنعت، نوآوری و مناسبات فرهنگی و اعتقادی نقش مهمی داشت.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: جاده ابریشم در حوزه دینی و فرهنگی، کانون مهم تعاملات فرهنگی و مرکز انتقال پیام‌ها، افکار و اندیشه‌های دینی بود.

وی به نقش بازرگانان در انتقال فرهنگ‌ها به دیگر نقاط جهان اشاره و تاکید کرد: اسلام از طریق جاده ابریشم به شرق آسیا انتقال پیدا کرد و جوامع بزرگ اسلامی در این مناطق شکل گرفت.

الهیاری با بیان اینکه جاده ابریشم در انتقال پیام مسیحیت، بودا و اسلام نقش مهمی داشته است، اظهار کرد: ایران همواره کانون مهم تمدن ساز جهان در دوره باستان و اسلام از طریق جاده ابریشم بوده است.

وی اذعان کرد: احیای جاده ابریشم، باعثپیوند ملت‌ها در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خواهد شد و ثمرات زیادی را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر، طرح مطالعه جدید جاده ابریشم، به عنوان طرح مطروحه سازمان یونسکو اینجاده را «جاده گفتگو» قلمداد کرده است تا به پیشبرد گفتگو و تبادلات کشورهای شرق و غرب مساعدت کند.

معاون استاندار استان گئونگ سانگ بک دو کره جنوبی در ادامه این همایش گفت: امروز در همایش احیای راه ابریشم لوح تمایل به همکاری در فستیوال فرهنگی راه ابریشم گیونگ جو ۲۰۱۵ میلادی به امضا رسید و اگر شهردار اصفهان به این تفاهم نامه فرهنگی اعتقاد داشته باشد، در واقع فرصت خوبی برای تبادل صلح و دوستی بین ایران و کره به وجود آمده است.

در پایان همایش لوح تمایل به همکاری در فستیوال فرهنگی راه ابریشم گیونگ جو ۲۰۱۵ میلادی به امضای معاون اموربین الملل شهردار اصفهان و استاندار گیونگ سانگ بوک دو کره جنوبی رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز