خبرگزاری کار ایران

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان خبر داد:

افتتاح یکصد واحد مقاومت بسیج دانش آموزی در مدارس اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۲۹۴

بسیج دانش‌آموزی شبکه‌ای از دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ نرم فعلی هستند، بسیج دانش‌آموزی نیاز مراکز آموزشی است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان از افتتاح حدود یکصد واحد مقاومت بسیج دانش آموزی در مدارس استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۶ مدرسه در سطح استان اصفهان دارای پایگاه مقاومت بسیج دانش‌آموزی هستند که بر اساس هدفگذاری صورت گرفته این تعداد تا پایان سال جاری به ۴ هزار مدرسه افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد ادیب؛ در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد با اشاره به بیشترین آمار شهدای دانش آموز استان اصفهان در مقایسه با کشور که۵ هزار و ۵۰۰ شهید است افزود: در این زمینه کنگره ملی شهدای استان در سال ۹۴ یا ۹۵ در استان اصفهان برگزار میشود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان با اشاره به عضویت ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در بسیج دانش‌آموزی بیان داشت: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری این تعداد دانش‌آموز به ۳۸۰ هزار نفر افزایش خواهند یافت.

وی با اشاره به نامگذاری هفته بسیج از هفتم تا ۱۳ آبان ادامه داد: بالغ بر ۳۰ عنوان برنامه در هفته بسیج دانش آموزی در سطح استان تدارک دیده شده است و امسال یادواره دو شهید شاخص دانش آموزی به نامهای ' حسینعلی عالی ' از استان سیستان و بلوچستان و ' محبوبه دانش آشتیانی ' از استان تهران در هفته بسیج دانش آموزی برگزار می شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان به این موضوع نیز اشاره داشت که در استان اصفهان ۵ مدرسه وجود دارد که دارای بیش از ۱۰۰ شهید دانش‌آموز بوده و این مدارس در سطح کشور شاخص هستند.

وی مدرسه ی ' شهید منتظری ' نجف آباد با ۲۳۴ شهید دانش آموز وهمچنین هنرستان ' ابوذر ' و ' هاتف ' اصفهان، مدرسه ' شهیدان عبداللهی ' آران و بیدگل و مدرسه ' امام خمینی(ره) ' کاشان را از جمله مدارسی عنوان کرد که بیشترین دانش آموزان شهید را به تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

ادیب، شعار سال جاری هفته بسیج دانش‌آموزی را " دانش‌آموز بسیجی، طلایه دار حسینی و شور انقلابی " عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای دانش‌آموزان بسیجی استان نیز بر اساس این شعار طراحی شده است.

وی در ادامه بسیج دانش‌آموزی را دروازه ورود به بسیج دانست و افزود: پایه و اساس شکل‌گیری بسیج ده‌ها میلیونی بسیج دانش‌آموزی است واز این رو مسئولان باید نسبت به تقویت و حمایت از این قشر بسیجی توجه بیشتری داشته باشند.

ادیب، همچنین برگزاری اردوی جهادی یک روزه، صبحگاه سراسری در سه هزار و ۵۰۰ واحد مقاومت بسیج و برگزاری راهپیمایی استکبار ستیزی و اعلام انزجار از شیطان بزرگ آمریکا را در روز ۱۱ آبان به دلیل تقارن روز ۱۳ آبان با عاشورای حسینی را از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی استان برشمرد.

وی دیدار دانش‌آموزان بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جماعات سراسر استان، غبارروبی گلزارهای شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس، اعزام ۳۰۰ دانش‌آموز به راهیان نور، حضور دانش‌‌آموزان بسیجی به صورت ویژه در نماز جمعه این هفته را از برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در استان عنوان کرد و بیان داشت: مسئولان باید توجه داشته باشند که در حال حاضر این دانش‌آموزان در کف مدارس با آمریکا در حال جنگ هستند و نیاز به همراهی دارند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان بسیج دانش‌آموزی را شبکه‌ای از دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ نرم فعلی دانست و بیان داشت: بسیج دانش‌آموزی نیاز مراکز آموزشی است و اولین راهبردها و رهنمود‌های حضرت امام خمینی(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب نیز پیرامون بسیج دانش‌آموزی بوده است.

وی در خصوص تامین امنیت سلامت دانش‌آموزانی که به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند نیز گفت: خوشبختانه تاکنون در سطح استان در خصوص اردوهای راهیان نور با مشکلی مواجه نبوده‌ایم و بررسی ایمنی و تامین سلامت دانش‌آموزان نیز همیشه مورد توجه ویژه قرار خواهد داشت.

ادیب، توسعه و تقویت بسیج در مدارس ابتدایی تحت عنوان امیدان، واگذاری مسئولیت فرماندهی واحدهای مقاومت پیشگام به دانش‌آموزان مقطع متوسطه، کیفی‌سازی حلقه‌های صالحین، توجه به مدرسه و دانش‌آموز محوری، توجه به امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با آسیب‌های جنگ نرم در فضای مجازی، بصیرت‌افزایی در دفاع از انقلاب را از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی سال جاری بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد و بیان داشت: تلاش در جهت تحقق رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری پیرامون دانش‌آموزان بسیجی، همیاری برای تحقق به اهداف تربیتی سند آموزش‌ و‌ پرورش و گسترش و نهادینه‌سازی تفکر بسیجی در بین دانش‌آموزان نیز از دیگر راهبردهای بسیج دانش‌آموزی استان در سال جاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز