خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان:

پروژه کمربند حفاظتی تا پایان سال ۱۳۹۳ در اصفهان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۷۳۵

پروژه کمربند حفاظتی با توجه به اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی و ضرورت مالکیت قطعی دولت بر روی این عرصه‌ها و همچنین برای جلوگیری از ادامه تخریب و تصرف و تجاوز به این عرصه‌ها، اعمال شیوه‌های اجرایی متناسب و برنامه‌ریزی مطلوب در مناطقی که در معرض فشار مضاعف تخریب و تجاوز قرار دارد، اجرایی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه جلب مشارکت مردم یکی از مهم‌ترین رمزهای موفقیت اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری است، گفت: در راستای تحقق رویکرد مشارکت اجرای پروژه‌ها توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، یکی از پروژه‌های شاخص اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی، اجرای کمربند حفاظتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مرتضی رضایی با بیان اینکه با آگاهی دادن به کشاورزان و بهره برداران، در تعیین حدود و ثغور اراضی ملی و دولت در برابر افراد فرصت طلب و سودجو گام‌های موثری برداشته می‌شود، ادامه داد: این کار از جمله مهم‌ترین هدف اجرای این پروژه است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار اختصاص داده شده توسط دولت به منظور اجرای این پروژه ۳۹ میلیارد ریال است، افزود: امیدواریم با استقبال و مشارکت بهره برداران و کشاورزان این پروژه تا پایان سال ۱۳۹۳ به مرحله اجرا در آید.

وی اظهار داشت: پروژه کمربند حفاظتی با توجه به اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی و ضرورت مالکیت قطعی دولت بر روی این عرصه‌ها و همچنین برای جلوگیری از ادامه تخریب و تصرف و تجاوز به این عرصه‌ها، اعمال شیوه‌های اجرایی متناسب و برنامه ریزی مطلوب در مناطقی که در معرض فشار مضاعف تخریب و تجاوز قرار دارد امری اجتناب ناپذیر است.

نوار حفاظتی با استفاده از روش‌های حفر کانال و ایجاد خاکریز تثبیت، فنس کشی و حصار سیمی، ایجاد سازه بنچ مارک و نوار سبز حفاظتی با استفاده از کاشت گونه‌های درختان مثمر و غیر مثمر ایجاد می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز