خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

تولید۲میلیون و ۳۰۰ اصله نهال گواهی‌شده دراصفهان تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۲۳۶

مساحت گلخانه‌های استان اصفهان، یک‌هزار و ۷۰ هکتار است که ۱۸۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای از این سطح برداشت می‌شود.

مدیر با غبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ۶۱ درصد از باغات استان اصفهان زیر چتر بیمه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، احمدرضا رئیس‌زاده اظهار داشت: از ۵۷ هزار و ۹۵۰ هکتار باغات استان اصفهان حدود ۳۵ هزار و ۳۳۴ هکتار آن یعنی معادل ۶۱ درصد از باغات زیرپوشش بیمه قرار دارد.

وی با اشاره به نقش مؤثر بخش باغبانی در ارز‌آوری و صادرات افزود: پسته، خرما، کشمش و انار از مهم‌ترین محصولات صادراتی در بخش باغبانی محسوب می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان با اشاره به محدودیت‌های منابع آب و خاک گفت: در برخی از موارد تغییر الگوی کشت در برخی از محصولات غیراستراتژیک پیشنهاد شده و به جای برخی از محصولات با نیاز آبی بالا محصولات باغی یا گلخانه‌ای کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه مساحت باغات استان اصفهان در مجموع ۸۰ هزار هکتار است، تصریح کرد: سالیانه از این سطح ۵۸۰ هزار تن انواع محصولات باغی برداشت می‌شود.

رئیس‌زاده مساحت گلخانه‌های استان اصفهان را یک‌هزار و ۷۰ هکتار عنوان کرد و افزود: ۱۸۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای از این سطح برداشت می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های سال جاری را تولید نهال سالم و استاندارد اعلام کرد و گفت: در استان اصفهان ۱۴ نهالستان و تعاونی وجود دارد که تا پایان سال، ۲میلیون و ۳۰۰ اصله نهال گواهی‌شده در استان تولید می‌شود.

وی از توزیع ۱۴ هزار و ۳۷۵ اصله ارقام جدید نهال تا پایان سال در بین باغداران خبر داد و افزود: در راستای حمایت از برنامه‌های اصلاحی ۲۰۹ هزار اصله نهال یارانه‌دار در میان باغداران توزیع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز