خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز:

صدور ۱۰۰ مجوز برگزاری مراسم آیینی تعزیه در نطنز

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۸۷۱

بیش از ۱۰۰ مجوز مراسم آیینی و نمایشی تعزیه در شهرستان نطنز صادرشده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز با اشاره به سابقه طولانی برگزاری مراسم تعزیه و آیینی در نطنزگفت: مجموعه نمایش‌های آیینی و مذهبی برگرفته از رویداد‌های تاریخی و حماسی حزن‌انگیز واقعه تاریخی کربلا و شهادت امام سوم شیعیان و یاران وی است که توسط هنرمندان به نمایش در می‌آید و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی مشربی تصریح کرد: تاریخچه ۲۰۰ ساله برگزاری آیین‌های نمایش تعزیه در نطنز، به عنوان یکی از قطب‌های اصلی نمایش آئینی کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌زمان با فرا رسیدن ماه محرم و سالروز شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، مجوز اجرای بیش از یک‌صد مراسم تعزیه در چهار حسینیه شهر نطنز، دو حسینیه شهر بادرود و یک حسینیه در شهرهای خالدآباد و طرق‌رود همچنین حسینیه‌های روستاهای شهرستان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز صادر شد.

مشربی گفت: مراسم آیینی تعزیه امسال برای اولین بار با تأسیس شورای نمایش آیینی(تعزیه) شهرستان نطنز زیر نظر این شورا و با نظارت و حمایت معنوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به شکل مطلوب‌تر و رعایت مسائل و ملاحظات شرعی، ایمنی و بهداشتی باشکوه و عظمت بیشتری در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز