خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد احیاء امر به معروف شهرستان اصفهان در نشست با فرماندار اصفهان:

کاهش آسیب‌ها و حفظ امنیت ماموریت اصلی ستاد احیاء امر به معروف است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۴۱

اگر مسئولان نهادهای انتظامی و دستگاه‌های اجرایی ازستاد احیاء امر به معروف حمایت کنند، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می یابد، چرا که هدف غایی و ماموریت اصلی ستاد احیاء امر به معروف کاهش آسیب‌ها و حفظ امنیت است

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان در نشست صمیمانه با فرماندار اصفهان که به مدت سه ساعت به طول انجامید با اشاره به موانع موجود و عدم حمایت‌هایی که از سوی مسئولان و ارگان‌های دولتی از این ستاد می‌شود گفت: با توجه به اینکه امر به معروف در دستورات دینی ما از واجبات موکد است و در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز صراحتاً بند هشتم را به خود اختصاص داده است، ولی حتی مانند نماز مورد توجه لازم قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد علی احمدی، که به همراه معاونین این ستاد به دیدار فرماندار اصفهان رفته بود با اشاره به اینکه رویکرد ستاد احیاء شهرستان اصفهان رویکرد اغنایی است افزود: در رده بندی ادارات شهرستان که به ۱۱ گروه تقسیم شده‌اند؛ برای هر یک از ادارات متناسب و مقتضی با شرح وظایفشان، آئین نامه‌هایی در راستای امر به معروف و نهی از منکر، منطبق با شرایط آن دستگاه نتظیم و ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: در کارخانجات و صنوف نیز همین طبقه بندی آمرانه و ناهیانه وجود دارد و به نوعی یکی از فعالیت‌های تخصصی ستاد احیاء شهرستان این است که برای هر دستگاه و اداره‌ای به طور جداگانه و بصورت تخصصی، مصادیق معروفات و منکرات را احصاء کرده و به شورای امر به معروف و نهی از منکر آن دستگاه جهت اجرا و پیاده سازی آن ابلاغ شود.

احمدی؛ با اشاره به اینکه در سال جاری آموزش‌های عمومی امر به معروف برای ۱۰ هزارنفر از کارمندان ادارات پیش بینی شده است ادامه داد: در همین زمینه قصد داریم آموزش‌های مردمی را برای ۱۲ هزار نفر نیروی مردمی به مرحله اجرا برسانیم گر چه معتقدیم آموزش‌های امر به معروف در قالب هیچ آماری متصور نیست و باید همه مردم با ابعاد و وجوب این عمل الهی به خوبی آشنایی پیدا کنند.

وی افزود: با جدیت تمام به دنبال تخصصی کردن آموزش‌های امر به معروف و نهی از منکر در همه ابعاد اداری، مردمی، صنوف، دانشجویان، دانش آموزان، کودکان، زنان و غیره هستیم و برای تحقق این اهداف، الزاماً باید ساختارها را نیز افزایش دهیم.

احمدی؛ با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های ستاد احیاء شهرستان اصفهان قرار دادن دفاتر آمر به معروف در مجتمع‌های مسکونی، پزشکی و تجاری است اظهار داشت: ما با رویکردی انقلابی به دنبال احیاء فریضه امر به معروف هستیم.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی ازمنکر شهرستان اصفهان، تاکید کرد: انتظار ما از فرماندار اصفهان این است که توجه ویژه ای نسبت به حمایت از آمرین به معروف داشته باشند و در این راه از بکار گیری ابزار لازم و حمایت های مختلف دریغ نکنند.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان نهادهای انتظامی و دستگاه های اجرایی ازستاد احیاء امر به معروف حمایت کنند، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد، چرا که هدف غایی و ماموریت اصلی ستاد احیاء امر به معروف کاهش آسیب‌ها و حفظ امنیت است.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان اظهار داشت: این نشست بمنظور هم اندیشی و رفع موانع احیای این فریضتین مقدس، فی مابین ستاد احیائ شهرستان و فرماندار اصفهان تشکیل شده است که امیدواریم در این راستا تصمیمات اساسی اتخاذ و اقدامات تاثیرگذاری از سوی مدیریت شهرستان برای حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز