خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان اصفهان:

اصلاح شبکه فاضلاب شاهین شهر مستلزم مشارکت بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۹۱

اگر اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب شاهین شهر در اسرع وقت صورت نگیرد، هرلحظه امکان وقوع حادثه ای ناگوار ناشی از فرسودگی شبکه فاضلاب در شاهین شهر وجود دارد

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: از ۳۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شاهین شهر حدود ۲۰۰ کیلومتر آن فرسوده است که از این رقم حدود ۹۵ کیلومتر آن نیاز مبرم به اصلاح و بازسازی دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، هاشم امینی اظهار داشت: اگر اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب شاهین شهر در اسرع وقت صورت نگیرد، هرلحظه امکان وقوع حادثه‌ای ناگوار ناشی از فرسودگی شبکه فاضلاب در شاهین شهر وجود دارد چرا که ۲۰ کیلومتر از فرسودگی شبکه فاضلاب را کلکتور اصلی تشکیل می‌دهد.

وی به وقوع حوادثمتعدد شبکه فاضلاب در شاهین شهر اشاره کرد و اعلام کرد: یکی از دلایل فرسودگی شبکه فاضلاب شاهین شهر قدمت این شبکه است که بیش از ۴۰ سال می‌باشد و این امر درسالهای اخیر وقوع حوادثمتعدد شبکه فاضلاب را در شاهین شهر رقم زد.

امینی خاطرنشان ساخت: عملیات بازسازی و اصلاح حدود ۹۵ کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب شاهین شهر نیاز به بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد و هم اکنون به دلیل تنگناهای مالی تنها بازسازی حدود ۱۷ کیلومتر از آن در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون اصلاح ۸ کیلومتر آن اجرایی شده است.

وی به اهمیت اصلاح حدود ۲ کیلومتر از شبکه فاضلاب در بلوار طالقانی پرداخت و تصریح کرد: اصلاح شبکه فاضلاب در بلوار طالقانی بسیار حائز اهمیت است چرا که اگر حادثه‌ای در این محدوده رخ دهد به دلیل اینکه فاضلاب تولید شده از این مسیر به تصفیه خانه فاضلاب شاهین شهر انتقال می‌یابد مشکلات اجتماعی اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر عملیات اصلاح و بازسازی ۱۲۰۰ متر از شبکه فاضلاب بلوار حضرت امام، ۲۰۰۰ متر در بلوار طالقانی، که ۲۰۰۰ متر در خیابان مدرس و حدود ۱۵۰۰ متر از شبکه فاضلاب خیابان شهید منتظری اجرایی شده است.

امینی مشارکت سایر دستگاه‌ها را در اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب شاهین شهر بسیار مؤثر دانست و اظهارداشت: بدون همکاری سایر دستگاه‌ها و مشارکت بخش خصوصی بازسازی شبکه فرسوده شاهین شهر در کوتاه‌ترین زمان ممکن مقدور نمی‌باشد چرا که اصلاح این شبکه نیاز به اعتبارات هنگفت دارد که به دلیل محدودیت منابع مالی اجرای این عملیات بدون مشارکت بخش خصوصی و همکاری سایر دستگاه‌ها امکان پذیر نیست.

وی گفت: وقوع حوادثشبکه فاضلاب به دلیل آلودگی زیست محیطی بسیار ناگوار قلمداد می‌شود به همین دلیل باید تدابیر لازم جهت اصلاح به موقع شبکه فاضلاب در این شهر در دستور کار قرار گیرد. این درحالی‌ست که فاضلاب در هنگام وقوع حوادثدر شبکه جاری است منبع و مخزن خاصی ندارد و این مسئله مهار آن را تا حدودی با مشکل مواجه می‌کند به همین دلیل باید تدابیر لازم جهت اصلاح به موقع شبکه فاضلاب در شاهین شهر در دستور کار قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز