خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری همایش‌های بین المللی را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۵۸۸

اصفهان به دلیل دارا بودن این ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان علمی و فرهنگی، آمادگی کامل برای برگزاری همایش های بین المللی را خواهد داشت و با بهره برداری از مرکز همایش های بین المللی شهرداری، این آمادگی دوچندان خواهد شد.

استاندار اصفهان در دیدار با معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور، که در آستانه ی برگزاری جشنواره ی ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور صورت گرفت، ابراز امیدواری کرد که این جشنواره با قوت پیگیری و برگزار شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور با بیان اینکه استان اصفهان از استان های تراز اول در بخش های صنعت، گردشگری، میراثفرهنگی و صنایع دستی است، گفت: اصفهان رتبه ی دوم کشور را در بخش علمی و دانشگاهی دارد.

رسول زرگرپور وجود ۵ دانشگاه ملی؛ ۱۷۰ واحد دانشگاهی استانی، حدود ۳۲۰ هزار دانشجو و بالغ بر۷ هزار دانشجوی دکتری در اصفهان را نشان دهنده ی صبغه ی فرهنگی و علمی استان برشمرد.

وی با بیان اینکه اصفهان دارای مردمانی متدین، ولایتمدار و شهیدپرور است، افزود: این استان با دارا بودن ۶ درصد از جمعیت کشور، ۱۰ درصد از شهدا و ۱۱ درصد از جانبازان کشور را به خود اختصاص داده است که این مهم از صبغه ی فرهنگی و دینداری مردمان این دیار نشأت گرفته است.

زرگرپور گنجینه های بزرگ علما و فقها در اصفهان را یک نعمت بزرگ برای استان دانست، و افزود: وجود تخت فولاد و عطر شهدا و علمای بزرگ در این خاک مقدس، افتخاری برای اصفهان است.

زرگرپور با اشاره به وجود بیش از ۷۰۰ بقاع متبرکه در اصفهان، این استان را یکی از مراکز مهم برگزاری اجلاس های ملی و قرانی دانست.

وی اظهار داشت: اصفهان به دلیل دارا بودن این ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان علمی و فرهنگی، آمادگی کامل برای برگزاری همایش های بین المللی را خواهد داشت و با بهره برداری از مرکز همایش های بین المللی شهرداری، این آمادگی دوچندان خواهد شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: برگزاری این رویدادهای مذهبی – فرهنگی بسیار پر برکت است و اثرات معنوی خود را در استان خواهد گذشت.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور نیز در این دیدار گفت: جشنواره قرآن وعترت ۱۷ دوره و به صورت ملی برگزار شده است و امسال این جشنواره در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برگزار خواهد شد.

نجفی به فراگیری گسترده ی دانشگاه پیام نور در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری جشنواره ی قرآن و عترت فرصت خوبی است که دانشگاه پیام نور به عنوان بازوی قوی مدیریت استان در حوزه های علمی و فرهنگی ایفای نقش نماید.

وی بزرگداشت مفاخر فرهنگی هر استان را از برنامه های آتی دانشگاه پیام نور برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز