خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آبفای اصفهان اعلام کرد:

جاری شدن آب زاینده رود در تغذیه چاه‌های فلمن موثر است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۶۹۶

جاری بودن زاینده رود تاثیر بسزایی در تغذیه چاه‌های فلمن و متفرقه ای که در مسیر زاینده رود برای تامین آب آشامیدنی وجود دارد، می گذارد.

مدیر عامل شرکت آبفای اصفهان گفت: جاری شدن آب در بستر زاینده رود، مشکلی خاص درباره تامین آب شرب در فصل پاییز و زمستان ایجاد نمی‌کند اما صرفه جویی در مصرف آب در همه ایام سال ضرورت دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، هاشم امینی افزود: به طور میانگین، نیاز استان به آب شرب در محدوده طرح آبرسانی اصفهان بزرگ بین ۱۱ تا ۱۲ متر مکعب در ثانیه است که این میزان در فصل تابستان با توجه به افزایش دما به بیش از ۱۴.۵ متر مکعب در ثانیه می‌رسد.

مدیر عامل آبفای اصفهان با بیان اینکه صرفه جویی فقط ویژه فصل تابستان و بهار نیست، اظهار داشت: هر چند با کاهش دمای هوا و گذر از تابستان میزان مصرف آب نیز کاهش یافته و فاصله بین ذخیره منابع آب موجود قابل بهره برداری و میزان مصرف آب کمتر می‌شود اما اما واقعیت این است که استانی مانند اصفهان از شرایط مطلوب برخوردار نبوده و با بحران کم آبی مواجه است.

امینی بزرگ‌ترین چالش پیش رو در تامین آب اصفهان بزرگ را عدم تعادل میان منابع تولید و نیاز آب در پیک مصرف بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در تابستان سال جاری ظرفیت تولید تصفیه خانه باباشیخعلی ۵/۱۰ مترمکعب در ثانیه و چاه‌های متفرقه و فلمن نیز کمتر از یک مترمکعب در ثانیه بود و بر این اساس کمبود حدود سه مترمکعب در ثانیه در فصل تابستان با مدیریت مصرف برطرف شد.

رئیس هیات مدیره آبفا استان اصفهان بیان داشت: اجاره ۴۰ حلقه چاه با مجموع دبی تقریبی ۲۵۰ لیتر در ثانیه، حفر و تجهیز ۵۲ حلقه چاه‌های اضطراری از جمله تدابیری بود که به منظور جبران کمبود سه متر مکعبی آب در تابستان سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز