خبرگزاری کار ایران

رییس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان:

تلاش این است که مهاجرین به صورت غیرمجاز وارد اصفهان نشوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۹۷۲

اقدامات صورت گرفته در ایران به ویژه استان اصفهان برای پناهندگان کشورهای مختلف در جهان نمونه است. این نوع برخورد انسانی و همراه با ملاطفت می‌تواند به یک الگو در سطح جهان مبدل شود.

رییس دفتر مرکزی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در دیدار با استانداراصفهان ضمن ابراز خرسندی از حضور در اصفهان گفت: اقدامات صورت گرفته در ایران به ویژه استان اصفهان برای پناهندگان کشورهای مختلف در جهان نمونه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیوانکاداناپالا، ضمن تشکر از استاندار اصفهان، مهمانوازی مردمان این استان را در پذیرش و زندگی ملاطفت آمیز با مهاجرین و پناهندگان را ستودنی و قابل تقدیر دانست و افزود: این نوع برخورد انسانی و همراه با ملاطفت می‌تواند به یک الگو در سطح جهان مبدل شود.

در این دیدار استاندار اصفهان نیز با اشاره به اینکه ایران با تمدن ۵ هزار ساله خود کشوری مه‌مان نواز و مهماندوست است و به استناد تعالیم دین و مذهبی که مردم ایران دارند، مهمان نوازی به ویژه مهمان نوازی از مهارجرین خارجی را در راس قرار داده‌اند افزود: وجه تمایز مهاجرین در ایران با سایر کشور‌ها در این نکته است که ایرانیان بر اساس تعالیم دینی و ارزشهای تاریخی و مذهبی، آنانرا جزیی از جامعهٔ خود فرض می‌کنند.

رسول زرگرپور، با بیان اینکه در طول ۳۰ سال گذشته کشور ایران پذیرای مهاجران مختلف از کشورهای عراق و افغانستان و دیگر کشور‌ها بوده است، تصریح کرد: در طول این مدت سعی شده است که همانند هموطنان خود با آن‌ها بر خورد شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: علیرغم برخی مشکلات موجود در کشور در طول این سال‌ها، توانسته‌ایم در این خصوص ساماندهی و برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم.

زرگرپور افزود: اینجانب به عنوان نمایندهٔ دولت از کمک و همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان برای ایجاد شرایطی مطلوب مهاجران در کشور قدردانی می‌کنم و یک واقعیت وجود دارد که علیرغم همهی مشکلات زندگی مهاجران افغان بهتر از گذشته شده است.

استاندار اصفهان افزود: رسالت دولت و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان این است که تلاش نماییم مهاجران در کشور با رفاه بیشتری زندگی کنند.

وی به وجود ۲۰۰ هزار مهاجر افغانی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه حدود همین تعداد مهاجر غیر رسمی نیز در استان زندگی می‌کنند و استان اصفهان حداقل ۴۰ هزار دانش آموز پناهندهرا در مدارس رسمی استان تحت پوشش قرار داده‌اند که همانند دانش آموزان ایرانی از امکانات آموزشی استفاده می‌کنند.

زرگرپور افزود: با توجه به شرایط موجود استان، اصفهان نیازمند است مدارسی را در سطح استان برای پناهندگان احداثو ایجاد نمایند که از استانداردهای قابل قبولی برخوردار باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به یکی از واحدهای آموزشی احداثشده ویژه مهاجرین تصریح کرد: باید با توجه به استانداردهای موجود شرایط لازم برای بهبود آموزش آنان فراهم شود.

وی به مسائل بهداشتی و درمانی مهاجرین اشاره کرد و اظهار داشت: یک واحد درمانی در شهرستان برخوار برای مهاجرین ایجاد شده است که عملکرد خوبی داشته است.

وی به ارتقاء سطح بهداشت مهاجرین اشاره کرد و اظهار داشت: نیاز است با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان سطح بهداشت مهاجرین ارتقا یابد و به سطح قابل قبول برسد که با توجه به اقدامات صورت گرفته انتظار می‌رود همکاری‌ها مضاعف گردد تا با توجه به توریستی بودن این شهر به سطح مطلوب نزدیک‌تر شود.

استاندار اصفهان در ادامه به حضور غیرمجاز مهاجرین افغان در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تمام تلاش مدیریت استان بر این است که مهاجرین به صورت غیرمجاز وارد استان اصفهان نشوند.

استاندار اصفهان افزود: بخشی از این اقدامات به فعالیت‌های کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان باز می‌گردد که مانع از حضور مهاجرن غیر مجاز افغان و بازگشت مهاجران به کشور خود است.

زرگرپور به شرایط موجود افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم با ایجاد آرامش و ثبات در کشور افغانستان زمینه بازگشت مهاجران به طور کامل به آن کشور فراهم شود.

وی در ادامه اظهار داشت: باتوجه به مهاجرت‌های غیر قانونی باید تلاش‌ها در این زمینه افزایش یابد و همکاری‌های مضاعفی باکمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و دفتر اتباع خارجه صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز