خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشورصورت گرفت:

اختراع دوربین ثبت تخلفات موتورسیکلت ها در پلیس راهور اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۰۴۹

دوربین ثبت تخلفات موتورسیکلت توسط یکی از کارکنان پلیس راهنمایی استان اصفهان طراحی شده و هم اکنون از این دوربین در یکی از بزرگراه های شهر اصفهان استفاده می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور دوربین ثبت تخلفات موتورسیکلت توسط یکی از کارکنان پلیس راهنمایی استان اصفهان طراحی و اختراع شده و هم اکنون از این دوربین در یکی از بزرگراه های شهر اصفهان استفاده می شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ سرهنگ " حسین غلامی " با بیان اینکه ورود موتورسیکلت به بزرگراه ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد و حتی کارت سوخت آنان نیز باطل می شود اظهار داشت: با توجه به اینکه نظارت و کنترل موتورسیکلت هایی که وارد محدوده بزرگراه ها می شدند نیازمند نیروی انسانی زیادی بود به همین جهت با استفاده از این دوربین ها به راحتی می توان تخلفات آنان را ثبت کرد.

سرهنگ غلامی خاطر نشان کرد: در این زمینه قراردادی با شهرداری اصفهان به امضاء رسیده تا این دوربین ها به تولید انبوه برسد و در تمامی بزرگراه ها و سطح شهر از آن استفاده شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه یک موتورسیکلت به اندازه شش دستگاه خودرو آلودگی هوا ایجاد می کند ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته در اتاق های فکر و تحقیقات و پژوهش های به عمل آمده به این نتیجه رسیدیم که به منظور کاهش آلودگی هوا، کاهش تخلفات و تصادفات، موتورسیکلت های بنزینی باید به موتورسیکلت های برقی تبدیل شوند.

وی با اشاره به مزیت های موتورسیکلت های برقی نسبت به بنزینی تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان خود در این زمینه پیش قدم شد و برای اولین بار ۱۰ دستگاه موتورسیکلت برقی را در سطح شهر براه انداخت تا الگوی استفاده از این وسیله نقلیه را به شهروندان ارائه کند و مردم را برای گرایش به استفاده از آن تشویق کند.

سرهنگ غلامی موتورسیکلت های برقی را بهترین راهکار برای کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی، تصادفات و حتی جرایمی که توسط موتورسیکلت سواران صورت می گیرد عنوان کرد و بیان داشت: با صحبت هایی که در این زمینه شده قرار است شهرداری اصفهان یک سری یارانه ها و مشوق هایی را ارائه کند تا مردم به سمت استفاده از این وسیله نقلیه بروند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز