خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان:

مشاغل خانگی نهاد کاهش دهنده مسایل اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۰۸۱

هیچ جای دنیا از اشتغال زنان برای پرداخت حقوق و مزایای کم استفاده نمی کنند و ظلمی که اکنون به جامعه زنان کاری ایران می شود در هیچ زمانی نبوده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در همایش ملی تخصصی نقش مشاغل خانگی در افزایش درآمد خانوار و توسعه اقتصادی گفت: مشاغل خانگی نه فقط برای درآمدزایی بلکه باید برای کاهش مسایل اجتماعی خانواده ها موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «سید عبدالوهاب سهل آبادی» افزود: رسالت و وظیفه اصلی برای افزایش درآمد خانوارها برعهده مردان است و وظیفه دولت و تولیدکنندگان ایجاد امنیت برای خانوارهاست.

وی ادامه داد: بانوان باید در کمال آسایش بتوانند رسالت خود را در خانواده انجام دهند و به همین دلیل باید به مشاغل خانگی به دید نهاد کاهش دهنده مسایل اجتماعی نگاه کرد.

رییس کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: تعداد زنان تحصیل کرده و دانش آموخته از دانشگاهها از مردان بیشتر است اما اشتغال آنها به مراتب کمتر است. هیچ جای دنیا از اشتغال زنان برای پرداخت حقوق و مزایای کم استفاده نمی کنند و ظلمی که اکنون به جامعه زنان کاری ایران می شود در هیچ زمانی نبوده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: این اتاق مکلف به حمایت از مشاغل خانگی است تا در کنار پویایی اقتصاد، وضعیت اجتماعی خانواده ها هم مساعد شود.

وی افزود: جامعه اقتصادی باید به فعالان مشاغل خانگی کمک کنند تا علاوه بر فروش محصولات آنها، گردش مالی نیز داشته باشند. یکی از هنرهای اصیل استان اصفهان فرش دستباف بوده که اکنون ارزش آن در حال کاهش است اما نقش بسیار خوبی در توسعه مشاغل خانگی دارد.

توسعه مشاغل خانگی نیازمند اعطای وام های کم بهره و حمایت واحدهای تولیدی است

«ابوالقاسم سرتیپی» رییس کمیسیون طرح و برنامه اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این همایش گفت: یکی از شهرهای چین درآمد های میلیارد دلاری از صنایع دستی در حوزه سنگ دارد بطوریکه ۱۵۰ خانوار در این حوزه مشغول به کار هستند.

وی افزود: استان اصفهان بیش از دو هزار واحد سنگبری دارد که ضایعات آن به راحتی دور ریخته می شود در حالیکه می توان از آن بهترین درآمدها را کسب کرد. وی با اشاره به اشتغال بانوان اظهار کرد: زنان در مسایل علمی و مشارکتی باعثغرور کشورمان شده اند و باید حداقل امکانات سخت افزاری برای ارتقای کسب و کار آنها فراهم شود.

وی تاکید کرد: دولت، سازمان ها و نهادهایی مانند صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی باید با اعطای وام های کم بهره از زنان کارآفرین حمایت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز