خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان:

درک درستی از مشاعل خانگی در کشور وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۱۰۲

هنوز درک درستی از کسب و کار خانگی و شرکت های تعاونی در جامعه وجود ندارد و اهمیتی نیز به ان داده نشده است زیرا مسوولین هنوز نمی دانند کسب و کار خانگی چه نقش و اهمیتی در اقتصاد کشور می تواند داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در همایش نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی گفت: در شرایطی که کشور با ۶ میلیون بیکار و ۲۰ میلیون جویای کار در ساله های آینده روبروست بایستی برای اشتغال زایی تدبیر ویژه ای اندیشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «محسن رنانی» تصریح کرد: تقاضای کل برای محصولات ایرانی پایین است و این در حالیست که یک شرکت تولید لوازم خانگی کره جنوبی چندین برابر نیاز ایران محصولات تولید می کند.

وی توسعه سرمایه اجتماعی را مهم تر از توسعه سرمایه های اقتصادی و انسانی برشمرد و گفت: سرمایه اجتماعی می تواند با استفاده از ظرفیت های خود مسایل و مشکلات کشور را برطرف کند ولی سرمایه اقتصادی و انسانی به تنهایی نمی توانند مسایل گریبانگیر کشور را برطرف کنند.

رنانی؛ با اشاره به اینکه در ایران هیچ صنعتگر ملی در جامعه شهرت عام ندارد ولی خوانندگان و ورزشکاران شهرت ویژه ای دارند افزود: برای ارج نهادن به اشتغال زایی باید صنعتگران تولید کنندگان در جامعه از سوی رسانه ها مورد تجلیل قرار گیرند.

رنانی در بخش دیگری از سخنان خود تحریم های اقتصادی، افکار گروه تروریستی داعش و لشگر بیکاران را سه چالش جدی امنیت کشور برشمرد و گفت: تحریم های اقتصادی با تدبیر قابل رفع است و افکار داعش نیز با درایت مسوولین قابل مقابله ولی لشگر بیکاران نیازمند یک راهکار بلند مدت و بسیار دشوار است.

وی خواستار بکارگیری راهکارهای خلاقانه در رابطه با بیکاری در جامعه شد و گفت: کسب و کار خانگی می تواند یکی از روش های خلاقانه برای اشتغال زایی باشد.

وی با اشاره به تشکیل بانک ویژه در بنگلادش برای تامین سرمایه مشاغل خانگی گفت: این بانک توانست ۷ میلیون شغل در این کشور را مورد حمایت قرار دهد.

رنانی تصریح کرد: در آمریکا ۳۰ درصد اشتغال به مشاغل خانگی، در انگلستان ۱۱ درصد و در تایوان ۷۰ درصد اشتغال کل به مشاغل خانگی اختصاص دارد و ایتالیا با استفاده از مشاغل خانگی توانست نرخ بیکاری را از ۲۲ درصد به ۱۰ درصد کاهش دهد.

وی با اشاره به فارغ التحصیلی ۴ میلیون نفر از دانشگاههای ایران پس از انقلاب گفت: ۲ میلیون نفر از این تعداد در خانه می باشند واگرکسب و کاری نکنند تمام هزینه های دانشگاهی که دولتها در بخش آموزش عالی صرف کرده به کلی از بین می رود.

رنانی تاکید کرد: هنوز درک درستی از کسب و کار خانگی و شرکت های تعاونی در جامعه وجود ندارد و اهمیتی نیز به ان داده نشده است زیرا مسوولین هنوز نمی دانند کسب و کار خانگی چه نقش و اهمیتی در اقتصاد کشور می تواند داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز