خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تاکید کرد:

مصرف گاز اصفهانی‌ها باید ۳ متر مکعب در روز کاهش پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۰۵

متوسط مصرف گاز خانوار‌های شهری در استان اصفهان شش و یک دهم مترمکعب و در روستا‌ها شش و پنج دهم مترمکعب در روز است؛ این رقم بسیاربالا‌تر از استاندارد جهانی است که باید به ۳ مترمکعب در روز کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان عملکرد این شرکت در شش ماه ابتدایی امسال گفت: استان اصفهان با داشتن بیش ازچهار میلیون و۸۰۰هزارنفرجمعیت که معادل ۶/۵ درصد جمعیت ایران است ۹۸درصدخانوارهای شهری و روستایی تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سعید مومنی متوسط مصرف گاز خانوار‌های شهری در استان را شش و یک دهم مترمکعب و در روستا‌ها شش و پنج دهم مترمکعب در روز است، افزود: این رقم بسیاربالا‌تر از استاندارد جهانی است که باید به ۳ مترمکعب در روز کاهش پیدا کند.

وی لازمه این میزان کاهش مصرف را ارتقای سطح بهره وری در واحدهای صنعتی و تولید لوازم خانگی گازسوز در رده کیفیتی A یعنی با کمترین میزان مصرف انرژی دانست و اضافه کرد: در حال حاضرهمچنان لوازم گازسوزی در ایران تولید می‌شود که رده مصرف انرژی آن‌ها بالاست و پرت حرارتی بالایی دارند که در این راستا باید استانداردهای اجباری بیشتری برای این گونه وسایل تدوین و اجرا شود.

مومنی با اشاره به مبحث۱۹ مقررات ملی ساختمان نیز گفت: اجرای طولانی مدت و جدی این مقررات درساخت واحدهای مسکونی منطبق با استانداردهای ایجاد شده در زمینه سیستم‌های عایقی وروش‌های گرمایی می‌تواند درکاهش مصرف گازدرکشورواستان اصفهان موثرب واقع شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در رابطه با طرح‌های پژوهشی در سال جاری این شرکت افزود: عنوان پایان نامه دوره تحصیلات تکمیلی و ۲۰ عنوان پروژه پژوهشی و ۲۰ عنوان طرح اینترنشیپ را نیز مورد حمایت قرار داده است.

وی با ابراز امیدواری از ارائه نتایج این تحقیقات و اعمال سیاست‌های حمایتی بتواند کشور را در کاهش مصرف و مصرف صحیح نعمت گاز طبیعی یاری کرد.

بگفته مومنی از ۱۰۷ شهر استان ۱۰۳ شهر گاز دار شده‌اند و چهار شهر باقی مانده بدلیل تاخیر در اجرای خط ملی لوله انتقال گاز ۱۱ محروم از این نعمت هستند که با برنامه ریزی‌های انجام شده سعی در تامین گاز موردنیاز این چهار شهر از طریق CNGهستیم تا خط لوله سراسری تکمیل شود.

وی مومنی میزان بدهی گازبهای مشترکین شرکت گاز استان را نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: عمدتا این بدهی‌ها دربخش صنایع می‌باشد و تقسیط بدهی‌های این واحد‌ها برای پرداخت تا ماه بهمن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان همچنین دررابطه با حذف قبوض گاز گفت: از ابتدای امسال مشترکین می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۲۰۰۰ اقدام به پرداخت قبوض گاز به صورت غیر حضوری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه‌های نقدی در کشور از محل پرداخت قبوض گاز، آب و برق انجام می‌گیرد گفت: مشترکین باید در پرداخت قبوض خدمات مذکور حساس بوده باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز