خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

ساخت ۳ هزار کیلومتر راه مواصلاتی در استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۲۳۴

بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله، استان اصفهان برای رسیدن به متوسط کشوری نیازمند ساخت ۳ هزار کیلومتر راه می باشد.

براساس مطالعات سند آمایش و تحلیل شبکه که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تهیه و تدوین شده است با ساخت ۳ هزار کیلومتر راه تا ۱۰ سال آینده شبکه راهی استان به متوسط کشوری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با ارائه گزارشی از وضعیت شبکه راهی استان اصفهان گفت: در حال حاضر حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد که ۳ هزار و ۷۷۰ کیلومتر آن راههای شریانی و ترانزیتی اعم از آزادراه و بزرگراه می‌باشد.

محمود محمودزاده با بیان اینکه آمار راههای موجود تا اول انقلاب در استان اصفهان ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده است اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و تلاش مضاعف مهندسان ایرانی بیش از ۳ برابر راه به شبکه راهی استان اصفهان افزوده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه شبکه راهی استان اصفهان جوابگوی بار ترافیکی کشور نیست افزود: با توجه به بار ترافیکی ۵/۷ برابری مازاد ملی بر راههای شریانی استان اصفهان این استان نیازمند ساخت ۳ هزار کیلومتر راه می‌باشد که با مطالعاتی که تحت عنوان سند آمایش و تحلیل شبکه توسط این اداره کل صورت گرفته است تا ۱۰ سال آینده یعنی سال ۱۴۰۴ با ساخت این مقدار راه که ۱۰۰ کیلومتر آن آزادراه، حدود ۱۷۰۰ کیلومتر بزرگراه و مابقی راه اصلی و فرعی است به متوسط کشور خواهیم رسید.

محمودزاده استان اصفهان را در بخش جابجایی بار و مسافر رتبه اول کشور عنوان کرد و گفت: با وجود ۸۵۰۰ واحد صنعتی و جاذبه‌های گردشگری در این استان ظرفیت بار و مسافر از حجم بالایی برخوردار است.

وی به اقدامات ویژه این اداره کل در بخش کیفیت راهها اشاره کرد و گفت: طی مدت ۲ سال گذشته تاکنون با برنامه‌ریزیهای صورت گرفته ۷۰۰ کیلومتر از راههای شریانی استان اصفهان در حال روکش آسفالت است که ۴۰۰ کیلومتر طی سال جاری و ۳۰۰ کیلومتر آن تا پایان تیرماه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی از استفاده تکنیکهای نوین در روکش آسفالت راههای استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: آسفالت میکروسرفیسینگ که با استفاده از مصالح جدید و ضخامت بالا باعثافزایش عمر آسفالت خواهد شد نمونه‌ای از این تکنیکهای نوین است.

وی با بیان اینکه شبکه راهی استان اصفهان نیازمند مدیریت الکترونیکی است اظهار داشت: برهمین اساس طرح جامع ITS به تصویب هیات دولت رسیده است که در حال تهیه و تدوین می‌باشد و در ۵ محور شریانی استان اصفهان با نصب دوربین تجهیز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز