خبرگزاری کار ایران

با حضوراستاندار اصفهان صورت گرفت؛

آغاز برنامه ایمن سازی کودکان اصفهانی با واکسن پنجگانه همزمان با سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۲۴۵

استاندار اصفهان در مراسم رونمایی از واکسن پنتاوالان یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید را پرداختن به مبحثبهداشت و درمان و به طور مشخص اجرای طرح نظام سلامت دانست.

استاندار اصفهان در مراسم رونمایی از واکسن پنتاوالان اظهار داشت: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید در طول این مدت پرداختن به مبحثبهداشت و درمان و به طور مشخص اجرای طرح نظام سلامت است.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور اظهار داشت: آثار و برکات اجرای این طرح در استان و کشور کاملاً مشهود است و دولت با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان یارانه در هر ساعت ۲۴ ساعت فقط در استان اصفهان گام بزرگی را برای مقابله با مشکلات بخش بهداشت و درمان برداشته است.

زرگرپور افزود: طرح تحول نظام سلامت همچنان در حال تکمیل است و فازهای بعدی آن در حال برنامه ریزی و اجرا می باشد زیرا دولت معتقد است به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) یک بیمار و همراهان او بایستی به جز نگرانی حال بیمار، دغدغه‌ای دیگر در زمینه تامین هزینه و درمان نداشته باشد.

استانداراصفهان تصریح کرد: متعاقب خبرهای خوشی که هر چند هفته یکبار در حوزه ی بهداشت و درمان به اطلاع مردم رسانده می شود تولید واکسن های جدید از جمله واکسن پنج گانه پنتاوالان از اقدامات شایسته و در خور تقدیر وزارت بهداشت و درمان دولت تدبیر و امید است.

استاندار اصفهان با اشاره به سیاست تسهیل و کاهش هزینه ها در بخش بهداشت و درمان برای مردم افزود: طرح تحول در نظام سلامت شامل نظارت و کنترل بر اجرای مطلوب این طرح و جلوگیری از اخذ هزینه های اضافی از جمله زیرمیزی و همچنین ایجاد سامانه اطلاع رسانی است.

زرگر پور اجرای این طرح را در استان اصفهان موفقیت آمیز ارزیابی نمود و اذعان داشت: به طور میانگین ۸/۷ درصد از هزینه ها توسط بیمار پرداخت می شود و مابقی از طریق یارانه اختصاص یافته تامین می‌شود.

وی به چند مرحله بازدید میدانی و سرزده از چند بیمارستان اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح به همراه مباحثی همچون هتلینگ بیمارستان و حضور پزشکان متخصص در ساعات غیر اداری و تعمیر و تجهیز بیمارستانها و درمانگاهها با قوت در استان در حال اجرا است.

شایان ذکر است واکسن پنج گانه پنتاوالان یک واکسن موثر جهت پیشگیری از ابتلا به بیماریهای دیفتیری، کزاز، سیاه سرفه، هپاتیت بی، هموفیلوس و آنفلونزا تیپ ب می باشد که از این پس در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور استفاده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز