خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اعلام کرد:

دبیرخانه دایمی برگزاری مراسم هفته کتاب در اصفهان آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۲۹۸

ایجاد دبیرخانه دائمی کتاب در اصفهان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان‌دهنده این است که نباید درخصوص کتاب و کتابخوانی فعالیت‌های خود را به یک هفته محدود کنیم.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست هفته کتاب با چند دستگاه فرهنگی استان اصفهان گفت: ایجاد این دبیرخانه از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با رویکردجدید و ارزشمندی که دارد، نشان دهنده این است که نباید در خصوص کتاب و کتابخوانی فعالیت‌های خود را به یک هفته محدود کنیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجه الاسلام والمسلمین محمد قطبی تصریح کرد: کتاب مقوله‌ای نیست که ظرف یک هفته‌ای برای آن تعیین تکلیف کرد بلکه درتمام سال موضوعیت دارد و فعالیت‌ها نباید متمرکز به این هفته باشد و با ایجاد ستاد دایمی، این هفته از ظرف بودن به مبداء بودن تبدیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهارداشت: حضور گسترده نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف در برنامه‌های مربوط به کتاب، اتفاق مثبتی است و ضرورت دارد برنامه‌ها و ماموریت‌هایی نیز از طرف ستاد مرکزی برای هر یک از دستگاه‌ها تعیین شده است که امیدواریم با اجرای آن‌ها از تمام ظرفیت‌های این دستگاه‌ها درطول سال بهره‌مند شویم.

وی با تاکید براهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی درجامعه افزود: افزایش سطح دسترسی مردم به کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه به توسعه فرهنگی در جامعه کمک می‌کند.

حجه الاسلام والمسلمین قطبی با اشاره به پایین بودن سرانه زمان مطالعه در بین مردم کشورمان ادامه داد: دستگاه‌ها و نهاد‌ها می‌توانند با برنامه ریزی درحوزه‌های مختلف در ترویج فرهنگ کتابخوانی درحوزه‌های مرتبط خود موثر باشند و موجب رونق آن شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز