خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

۱۸۰۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در روستاها و مناطق محروم استان اجرا شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۲۸۲

پروژه های محرومیت زدایی، خدماتی، تولیدی و عمرانی از جمله ی طرح های اقتصاد مقاومتی می باشند که در شرایط فعلی بسیار مورد نیاز است.

استاندار اصفهان در جلسه ی ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت ۳، گفت: اردوهای طرح هجرت ۳ گامی بلند در جهت ایجاد فضای تعامل، گسترش فرهنگ ایثار و جوانمردی و خدمتگزاری و کمک به همنوعان است.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور تصریح کرد: تاکنون ۱۸۰۰ پروژه ی اقتصاد مقاومتی از جمله پروژه های عمرانی، تولیدی و خدماتی با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال توسط برادران بسیجی در روستاها و مناطق محروم استان اجرا شده که علی رغم پیش بینی برای اتمام یکساله ی، پروژه ها در ۸ ماه به اتمام رسید.

وی به اعزام دانش اموزان بسیجی تحت عنوان اردوهای هجرت دانش آموزی اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده بیش از ۱۴۰۰ نفر از دانش آموزان در ۱۴۹ اردو به روستاها فرستاده شده اند که این دانش آموزان در انجام فعالیت های خدماتی و عمرانی نقش اساسی داشتند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: اعزام دانش آموزان در قالب اردوهای هجرت ۳ علاوه بر انجام فعالیت های عمرانی در بازسازی ها و درک معنویت در جوانان و نوجوانان، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار اصفهان به اردوهای دانشجویی تحت عنوان اردوهای جهادی اشاره کرد و افزود: در اردوهای دانشجویان ۷ هزار دانشجو به بیش از ۲۰۰ روستا اعزام شدند و به انجام فعالیت های عمرانی و خدماتی می پردازند.

زرگرپور افزود: با اعزام نزدیک به ۲۲ هزار جهادگر در اردوهای یکروزه به مناطق محروم، در قالب حلقه های صالحین فعالیتهای خوبی صورت گرفت.

وی با اشاره به اعزام دانش آموزان و دانشجویان به این اردوها افزود: ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت می تواند تا ۱۰ برابر ظرفیت های فعلی، دانش آموزان و دانشجویان را به این اردوها اعزام نماید که باید توجه داشت این اردوها در آینده ی این افراد بسیار موثر خواهد بود.

استاندار به محدودیت های اعتبار این اردوها اشاره کرد و افزود: پیش بینی شده است که برای سال آینده اعتبارات افزایش یابد.

وی به طرح های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: پروژه های محرومیت زدایی، خدماتی، تولیدی و عمرانی از جمله ی این طرح ها می باشند که در شرایط فعلی بسیار مورد نیاز است.

وی از همه ی مدیران کل خواست بخشی از اعتبارات و منابع خود را در اختیار بسیج سازندگی قرار دهند تا با قوت بیشتر به این پروژه ها بپردازند چرا که رفع محرومیت از مناطق روستایی و محروم از اصول انقلاب است و مسئولین ملزم هستند که این کار را با قوت ادامه دهند.

استاندار پروژه های اقتصاد مقاومتی را از بحثهای مهم مدیریت استان عنوان کرد و افزود: پس از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در بهمن ماه سال ۹۲، توسط مقام معظم رهبری و دستورات رئیس جمهور، دولت در حدود ۶ ماه کار مستمر و جدی در کلیه ی بخش ها و وزارتخانه ها برنامه ها و سیاست های اجرایی خود را در قالب سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی فراهم نمود و در شورای اقتصاد به تصویب رساند که این سیاست ها اکنون ابلاغ شده است.

زرگرپور با تاکید بر اینکه باید برش استانی این برنامه ها انجام پذیرد، از همه ی مدیران کل خواست تا یک ماه آینده برش استانی برنامه های مربوط به خود را تهیه و ارائه نمایند.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: متاسفانه این امر در کشور و استان کمتر مورد توجه قرار گرفته است و باید در خصوص تبیین اقتصاد مقاومتی یک سلسله همایش ها، کارگاهها و گردهمایی هایی برنامه ریزی شود.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: چارچوب های این همایش ها تا پایان سال به کمک معاونت منابع انسانی و مدیریت استان و با کمک دستگاه ها انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز