خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد:

۸ هزار واحد مسکن مهر فولادشهر تحویل متقاضیان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۳۴۷

به غیر از شهرهای جدید در سایر شهرهای استان اصفهان، کمتر از ۸ درصد پروژه های مسکن مهر باقی مانده است، با این روند پیش بینی می کنیم که در نیمه نخست سال آینده پرونده مسکن مهر در استان اصفهان به طور کامل بسته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۷۶ درصد پروژه مسکن مهر تحویل متقاضیان داده شده است ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته پرونده تحویل واحدهای مسکونی مسکن مهر در استان اصفهان حداکثر تا نیمه سال آینده بسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمود محمودزاده در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه نخست سال آینده پرونده مسکن مهر در استان اصفهان به طور کامل بسته شود، اظهار داشت: به غیر از شهرهای جدید در سایر شهرهای استان اصفهان، کمتر از ۸ درصد پروژه مسکن مهر باقی مانده است.

وی با بیان اینکه تعداد واحد مسکن‌های مهر باقی مانده شهری ۴۵ هزار واحد است گفت: در این زمینه ۶ هزار و ۲۱۳ واحد مسکن مهر روستایی نیزدر استان اصفهان باقی مانده است.

وی در خصوص تأخیر در بهره ‌برداری طرح‌های مسکن مهر، شهرهایی همچون فولادشهر و بهارستان، بیان داشت: مسکن مهر شهر بهارستان، دیر‌تر از سایر پروژه‌های آغاز شده و مسکن مهر فولادشهر نیز در تأمین زیرساخت‌ها، دچار مشکل است. اما در صورت همکاری دستگاه‌های خدمات ‌رسان بیش از ۸ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان مسکن مهر فولادشهر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: تحویل پروژه مسکن مهر بهارستان نیز تا اواخر سال جاری خواهد بود.

محمود‌زاده، با بیان اینکه از سال ۹۰ تاکنون در ۵ مرحله شاهد افتتاح واحدهای مسکن مهر در استان اصفهان بودیم، اظهار داشت: در مرحله نخست ۲۱ هزار و ۲۶۱ واحد، در دور دوم ۲۰ هزار و ۴۸۲ واحد، دور سوم ۳۰ هزار و ۱۵۰ واحد، مرحله چهارم ۵۶ هزار ۴۵۸ واحد و در مرحله پنجم نیز ۳۴ واحد مسکن مهر در استان اصفهان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه طی ۵ سال گذشته تعداد طرح‌های جامع شهری از ۱۸ طرح به ۹۸ طرح رسیده که تعدادی از آن‌ها مراحل تصویب و ابلاغ را طی کرده و تعدادی نیز در حال طی کردن روندهای اداری است در خصوص بازنگری طرح تفضیلی شهر اصفهان و طولانی شدن پروسه آن، گفت: این طرح در جلسات متعدد بررسی و اکنون بیشترین قسمت‌های آن نهایی شده است.

وی تاکید کرد: بازنگری طرح تفصیلی تمام مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان به جز منطقه یک، ۳ و ۱۵ آماده ابلاغ است و شهر اصفهان بعد از سال‌ها شاهد طرحی جامع خواهد شد.

محمودزاده همچنین به این مسئله نیز اشاره کرد که بعد از انقلاب تا سال ۸۹ حدود ۸ هزار هکتار از زمین‌های دولتی اخذ سند شده در حالی که طی ۵ سال گذشته سند بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین دولتی گرفته شد که این اقدامی برای حفظ اراضی دولتی و جلوگیری از زمین خواری است.

محمودزاده، به این نکته نیز تاکید کرد که در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت ۶ هزار واحد، در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۵ هزار و ۱۵۰ واحد، در شهرهای جدید ۲۴ هزار و ۶۰۰ واحد، در بافت فرسوده ۳ هزار و ۲۶۰ واحد و در روستا‌ها ۲۱۳ واحد مسکن مهر هنوز تحویل مالکان نشده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان، با اشاره به اینکه ساخت ۲۱۱ هزار واحد مسکن مهر در استان اصفهان آغاز شد، بیان داشت: از این تعداد ۴۲ هزار واحد روستایی و ۱۷۳ هزار واحد مسکن مهر شهری است.

وی افزود: سهمیه مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ۷۴ هزار واحد، در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۲۷ هزار و ۷۰۰ واحد، شهرهای جدید ۴۸ هزار واحد، بافت فرسوده ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد، بنگاه‌های زودبازده را ۸ هزار و ۶۰۰ واحد و در روستا‌ها ۴۲ هزار واحد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز