خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

صداقت رسانه‌ای، تاثیر گذاری آن را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۳۹۴

صداقت رسانه‌ای، نخستین مولفه‌ای است که برای مخاطب بسیار مهم به شمار می‌رود و در کنار اینکه سبب اعتماد به رسانه شده، می‌تواند تاثیرگذاری آن را هم افزایش دهد.

استاندار اصفهان در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی پیرامون نقش رسانه ملی در ارتباط با حقوق شهروندان اظهار داشت: صدا و سیما با تلاش‌های صورت گرفته تا حدودی توانسته پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشد و ۲۲ شبکه تلویزیونی را برای سلایق مختلف ایجاد کند، هرچند این امر نیازمند توجه و هماهنگی بیشتری است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور صداقت رسانه را به عنوان مهم‌ترین ویژگی آن دانست و افزود: صداقت رسانه نخستین مولفه‌ای بوده که برای مخاطب بسیار مهم به شمار می‌رود و در کنار اینکه سبب اعتماد به رسانه شده، می‌تواند تاثیرگذاری آن را هم افزایش دهد؛ اگر یک رسانه به صورت گزینشی عمل نکند، ارزش مطلب‌های آن افزایش یافته و کمک می‌کند که تاثیر آن کم یا زیاد باشد.

وی با انتقاد از انتخاب اخبار گزینشی در صدا و سیمای مرکز اصفهان بیان کرد: این موضوع مورد انتقاد برخی افراد همچون نمایندگان مردم در مجلس قرار گرفته که از آن‌ها زمان کوتاه‌تری سخنرانی یا مصاحبه در صدا و سیما پخش شده و باید به تمام نمایندگان برای اظهار نظر‌هایشان فرصت داد.

وی تصریح کرد: مردم باید احساس کنند که صداوسیما متعلق به ۷۵ میلیون ایرانی بوده و همه آن‌ها در این رسانه سهمی دارند، این امر در صداو سیما اصفهان کاستی‌هایی داشته و به طور مثال در صداو سیما استان اصفهان تنها از تعدادی علمای خاص برنامه پخش می‌کند.

وی میزان همراهی مردم با رسانه را دومین نکته مهم کار یک رسانه دانست و عنوان کرد: رسانه با وجود اینکه باید در فرهنگ‌سازی یک گام جلو‌تر از مردم باشد، باید در کنار مردم قرار گیرد و دغدغه‌های آن‌ها را مطرح کند، همچنین از سلایق مختلف استفاده کرده و اقشار مختلف را نشان دهد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده رسانه از سلایق و اقشار مختلف تصریح کرد: پاسخگویی به نیازهای جامعه به عنوان آخرین مسئله‌ای بوده که در یک رسانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین صدا و سیما باید در راستای این نیاز‌ها فعالیت‌های پژوهشی و علمی انجام دهد تا در هر لحظه نیاز‌های مخاطب خود را بر طرف کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز