خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد استان اصفهان خبر داد:

اخطار به یک هزار و سیصد واحد تولیدی در استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۷۵۰

در استاندارد، کم فروشی به مفهوم عدم رعایت استاندارد ها و کم گذاشتن ازکیفیت کالا و خدمات مشمول استاندار اجباری است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان، با اشاره به تخلفات کم فروشی مرتبط با استاندارد، گفت: درقانون استانداردکم فروشی فقط مربوط به وزن کالا نیست؛ در استاندارد کم فروشی به مفهوم عدم رعایت استاندارد ها و کم گذاشتن ازکیفیت کالا و خدمات مشمول استاندار اجباری است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان، غلامحسین شفیعی؛ با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی بایستی کالاهایی که تولید می کنند از کیفیت بالایی به لحاظ استاندارد برخوردار باشند ادامه داد: درمحصولات لبنی معیارهایی چون درصد چربی، درجه انجماد و کمبود وزن از جمله مواردی است که کم فروشی به آن اطلاق می شود.

وی تاکید کرد: در بخش لوازم خانگی معیارهای کم فروشی شامل ضخامت ورق محصول، توان موتور استفاده شده در وسیله خانگی، حجم محصول تولیدی و عدم کارکرد صحیح می تواند از مصادیق کم فروشی محسوب شود.

وی افزود: توجه به کم فروشی بخصوص در بخش سیم و کابل که این روز ها به دلیل گرانی مس تخلفات بسیاری در این زمینه مشاهده شده است، با نظارت کامل در حال پیگیری هستیم.

شفیعی اظهار داشت: در سیم ها و کابل های برق در صورتی که لوازم به کار رفته از نظر تعداد و ضخامت کمتر از حد استاندارد باشد به منزله کم فروشی محسوب میشود و خطرات جبران ناپذیری را برای مصرف کنندگان به همراه دارد.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان، با اشاره به مصادیق کم فروشی درمصالح ساختمانی نیز به این نکته اشاره داشت که استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب، فاقد کیفیت و بدون علامت استاندارد ازجمله تیر چه های سقفی، بتون و بقیه مصالح مورد استفاده در ساختمان ازموارد تخلف کم فروشی به حساب می آید.

وی با بیان اینکه در صنایع نساجی نیز میزان تراکم در بافت محصولات و ضخامت آن ها که خارج از حد استاندارد باشد از مصداق های کم فروشی محسوب می شود گفت: در راستای تشخیص میزان کم فروشی امسال تعداد زیادی از محصولات توسط اداره استاندارد استان اصفهان از بازارخریداری شد که بررسی های صورت گرفته نشان داد ۸۰ درصد از محصولات تولید شده در استان از نظر وزنی مطابق با استاندارد بوده و ۲۰ درصد محصولات بخصوص در بخش صنایع غذایی با اختلاف بسیار جزیی از نظر وزن دارای مشکل تشخیص داده شدند.

وی ادامه داد: برای بررسی عدم رعایت کیفیت نیز بیش از یک هزاروسیصد تذکر و اخطار در سال جاری به واحد های تولیدی سطح استان داده شد که اکثر این تذکرات در قالب رعایت ویژگی های استاندارد و مطابقت محصولات تولیده شده با قوانین استاندارد مربوطه بوده است.

وی در پایان از مصرف کنندگان در خواست کرد در صورت مشاهده کالای غیر استاندارد یا بی کیفیت مراتب را از طریق تلفن ۱۵۱۷ یا مراجعه به اداره کل استاندارد استان اصفهان اطلاع رسانی نمایند تا پیگیری های لازم در این زمینه انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز