خبرگزاری کار ایران

استانداری اصفهان تاکید نمود:

متأسفانه ظرفیت ها و امکانات استان اصفهان به خوبی مدیریت نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۰۴۷

متأسفانه منازعات سیاسی به جای رقابت سالم، بستر توسعه را از استان گرفته و تنگ نظریهای مدیریتی مانع از سرمایه گذاری مطمئن می شود.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان امروز در جلسه‌ای با اعضای شورای مرکزی بسیج مهندسین استان و با حضور محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی خود، ا اظهار داشت: باید بدنه دولت را به بسیج به عنوان یک نهاد فعال بیشتر نزدیک کنیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه باید نحوه ارتباط و اتصال بسیج به بدنه دولت طراحی شود، افزود: این جلسات موجب ارتقای فعالیت‌ها و پیشرفت خواهد بود.

زرگرپور خاطر نشان کرد: جای هیچ شک و تردیدی نیست که استان اصفهان هم اکنون امکانات بسیار و ظرفیت‌های فراوانی دارد ولی متأسفانه این ظرفیت ها و امکانات به خوبی مدیریت نشده است.

وی عدم وجود ایرلاین با برند اصفهان و یا روزنامه ملی را از جمله این موارد برشمرد و افزود: استان اصفهان که با ۶ درصد جمعیت کشور، ۱۱ درصد شهدا و جانبازان چنیدین تیپ و لشکر در دفاع مقدس و همچنین ۴۰۰ فرمانده عالی رتبه به خود اختصاص داده است، متأسفانه هنوز یک موزه دفاع مقدس و یا یک سالن مناسب برای تکیه شهدا ندارد.

مدیر ارشد استان از وضعیت متروی اصفهان پس از گذشت ۲۰ سال ابراز تأسف نمود و افزود: مصلی اصفهان پروژه دیگری است که پس از ۲۰ سال شروع به کار هنوز تکمیل نشده است.

وی یادآور شد: اصفهان با تولید ۶۰ درصد سنگ، ۶۰ درصد طلا، ۳۲ درصد نفت و… صنعتی ترین استان کشور است و دومین استان دانشگاهی کشور محسوب می شود.

زرگرپور تصریح کرد: با وجود این همه ظرفیت، منازعات سیاسی به جای رقابت سالم، بستر توسعه را از استان گرفته و سرمایه‌داران برای سرمایه‌گذاری استان های دیگر را انتخاب می نمایند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه وجود تنگ نظری مدیریتی مانع از سرمایه گذاری مطمئن می شود، تأکید کرد: باید از صندوق‌های توسعه ملی و سایر ظرفیت‌های استان استفاده نموده و با طراحی و تدبیر، سرمایه‌گذاران را به سمت استان جذب نماییم.

نماینده عالی دولت در استان اصفهان در ادامه به اقدامات صورت پذیرفته طی یکسال اخیر اشاره نمود و افزود: بر اساس مطالبات مردمی، مسئله آب، هوا و چند پروژه تخت جمشیدی اصفهان در اولویت امور قرار گرفت.

وی اذعان داشت: با اجرای طرح بزرگ کنترل کیفی هوای اصفهان، مسئله تا حدی مرتفع و ۳۰ روز به تعداد روزهای با هوای سالم استان اضافه شد.

رسول زرگرپور تصریح کرد: در خصوص مبحثآب نیز با اقداماتی که صورت پذیرفت، ۹۸ درصد آب شرب مردم بدون جیره‌بندی تأمین، آب کشت پاییزه توزیع و درختان غرب آبیاری شد و طرح ۹ ماده‌ای نیز در حال اجرا می باشد.

وی ابراز امیدواری نمود که فاز اول مصلی تا اوایل سال آینده تحویل شود و افزود: پروژه مترو نیز به صورت فعال در حال اجرا است.

استاندار اصفهان عنوان نمود: در شرایط فعلی، برای برطرف شدن مشکلات موجود دست خود را به سمت همه افراد و جریان‌های دلسوز، دراز نموده و اعتقاد داریم با همکاری و هم افزایی می توان استان را به رتبه تراز اول رسانید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز بسیج در همه میدان های تخصصی و فنی در حال فعالیت است، اذعان داشت: ما نیازمند به کمک بسیج هستیم.

زرگرپور تصریح کرد: باید بدنه دولت را به بسیج بیشتر نزدیک کرده و نحوه ارتباط و اتصال بسیج به بدنه دولت را طراحی نماییم.

وی بسیج را معبر خوبی برای اجرایی کردن مدیریت جهادی دانست و افزود: بسیج می تواند در راستای کاهش هزینه های کشور کمک مؤثری بنماید.

استاندار اصفهان در پایان در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز اظهار داشت: این موضوع به دستگاه های اجرایی، ابلاغ شده است و دستگاه ها ملزم به تهیه و ارائه برش استانی آن هستند.

محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه اظهار داشت: ظرفیت بسیج مهندسین، یک سرمایه برای استان است، چرا که با انگیزه بالا و والا در حال فعالیت می باشد.

وی تصریح کرد: در همین راستا نحوه ارتباط این مجموعه با دستگاه های اجرایی و شیوه پشتیبانی از آن بسیار مهم و حائز اهمیت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز