خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان خبر داد:

برای نخستین بار در کشور برق در ایستگاه تقلیل فشار گاز تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۸۶۸

تفاهم نامه همکاری ما بین شرکت گاز استان اصفهان و هواپیما سازی ایران(هسا) به منظور ساخت و نصب توربین انبساطی تولید برق در سه ایستگاه تقلیل فشار گاز منعقد شد.

مومنی مدیرعامل شرکت گازاستان اصفهان و سیرتی، مدیر عامل هسا به منظور گسترش همکاریهای متقابل و توسعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری این تفاهم نامه را امضاء کردند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، به موجب این تفاهم نامه امتیاز احداث، نصب و بهره برداری از توربین‌های انبساطی در سه ایستگاه تقلیل فشار(CGS) شرکت گاز جهت تولید برق و فروش آن به وزارت نیرو یا هر سازمان دیگر به شرکت هسا و اگذار شد.

مومنی در این باره افزود: روزانه بیش از ۵۵ میلیون متر مکعب گاز در سطح استان مصرف می‌شود که این گاز ابتدا با فشارPSI ۱۰۰۰(پوند بر اینچ مربع) وارد خطوط لوله می‌شود که برای بهره برداری از آن می‌بایست به حدودPSI ۲۵۰ تقلیل فشار یابد.

وی ادامه داد: با استفاده از توربین‌های انبساطی در ایستگاه‌های تقلیل فشار می‌توان انرژی که در فرایند تقلیل بلا استفاده پرت می‌شود را به میزان زیادی بهره برداری و به جریان برق تبدیل کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: این طرح برای اولین بار در کشور در استان اصفهان اجرایی می‌شود که در فاز نخست می‌توان از هر توربین ۷تا ۸ مگا وات برق تولید کرد.

مومنی با اشاره به اینکه اصفهان با توزیع سالانه ۱۶میلیارد متر مکعب گاز طبیعی قطب توزیع گاز کشوربه شمار می‌رود بیان داشت: از روزانه ۵۵میلیون متر مکعب گاز مصرفی استان حدود ۴۶درصد آن مربوط به بخش صنایع بویژه در نیرو‌گاه‌ها، کارخانجات فولادسازی، سیمان و… است که با راه اندازی این توربین‌ها می‌توان از هدر رفت حداقل ۲۵ میلیون متر مکعب گاز استفاده بهینه داشت.

وی گفت: در حال حاضر دو توربین انبساطی در نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان فعال است و با انعقاد این تفاهم نامه در نظر داریم سه ایستگاه C. G. S در سطح استان را به توربین انبساطی تجهیز کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز