خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان:

بیماری قلبی و عروقی مهم‌ترین علل مرگ ومیر در گلپایگان است

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۱۱۸

سه علل مهم مرگ ومیر در شهرستان گلپایگان سکته های قلبی و مغزی، سرطان و حوادثمختلف است که باید در این زمیه فکری کرد.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گلپایگان گفت: یکی از علل مهم مرگ ومیر درگلپایگان بیماری های قلبی و عروقی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گلپایگان، ناصر رستمی در جلسه کمیته سلامت و امنیت غذایی که با حضور فرماندار و مسئولین ادارات در فرمانداری گلپایگان برگزارشد، بیان داشت: یکی از دغدغه های کمیته سلامت شهرستان که سلامت جامعه را به خطر می انداخت دفن نا صحیح زباله بود، که عملیات ساخت کارخانه بازیافت با درایت فرماندار و شهردار گلپایگان اجرا شد که در این راستا شبکه بهداشت و درمان آمادگی لازم برای همه گونه همکاری با شهرداری ها را دارد.

وی اظهار داشت: سه علل مهم مرگ ومیر در شهرستان گلپایگان سکته های قلبی و مغزی، سرطان ها و حوادثاست که با سرمایه گذاری در بخش بهداشت امید به زندگی بیشتر می شود.

رستمی تصریح کرد: مصرف سیگار، قلیان و عدم تحرک فیزیکی و کلسترل خون بالا، تغذیه ناسالم و مصرف نکردن میوه و سبزیجات از عوامل خطر سلامتی در شهرستان گلپایگان محسوب می شود.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گلپایگان گفت: خودکشی منجر به مرگ از عوامل دیگر میزان مرگ میر است که طبق آمار در سال ۹۱ در ۱۰۰هزار نفر جمعیت شهرستان گلپایگان ۲۴۵نفر و در سال ۹۲ این آمار به ۲۶۲ نفر افزایش یافته که نیاز به کارتخصصی و کارشناسی با همکاری نهادهای ذیربط را می طلبد.

رستمی تأکید کرد: واحد آزمایشگاهی شهرستان گلپایگان با استاندارد فاصله دارد، لذا با توجه به نیاز شهرستان به احداثو راه اندازی آزمایشگاهی مجهز با تجهیزات کامل
در سال جاری این مشکل حل می شود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گلپایگان در ادامه جلسه بیان کرد: اتلاف ۲۸ سگ ولگرد در سه ماهه گذشته توسط شهرداری گوگد انجام شده است.

غلامرضا غزیزی افزود: در این راستا ۲۸۱ قلاده سگ و شغال در سال ۹۰، تعداد ۲۷۰ قلاده در سال ۹۱ و ۴۰۸ قلاده سگ و شغال ولگرد در سال ۹۲ اتلاف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز