خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف استان اصفهان خبر داد:

رونق گردشگری در موقوفات استان اصفهان با امضاء ۱۶ قرارداد سرمایه‌گذاری

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۳۱۹

با تشکیل کار گروهی اوقاف و منابع طبیعی، امسال ۲ هزار هکتار از اراضی سهم وقف و بقاع متبرکه به موقوفات برگشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، از اخذ سند مالکیت ۷۸۰ مورد موقوفه و تحدید حدود ۲۴ مورد موقوفه در معاونت حقوقی این اداره کل خبر داد و بیان داشت: ۳۹۰ پرونده حقوقی جاری در محاکم قضایی وجود دارد که ۱۳۰ پرونده تعیین تکلیف شده و ۲۴ مورد حکم به نفع موقوفات اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی در نشست خبری خود به مناسبت هفته وقف با اشاره به اینکه درسال‌ جاری ۱۲۵ وقف جدید در استان اصفهان ثبت شده که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اظهارداشت: در سال گذشته ۸۰ موقوفه جدید در استان اصفهان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۱۰ مرکز آموزشی موقوفه در تصرف آموزش و پرورش بوده که درحال رسیدگی است، بیان داشت: در ۹ ماه گذشته ۱۶ قرارداد با سرمایه‌گذاران برای استفاده بهینه از موقوفات و رونق گردشگری انجام شده است.

وی امضای تفاهم‌نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و بیان کرد: آموزش و پرورش باید وجوه معوقه موقوفات را پرداخت کند تا بتوانیم نیات واقفان خیراندیش را اجرا کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان شاخص‌ترین حکم‌های اجرا شده به نفع این اداره را بازگشت سرای گلشن اصفهان و یحیی‌آباد کاشان عنوان کرد و گفت: با تشکیل کارگروهی با اداره منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها و مراتع، ‌ ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مورد اختلاف رسیدگی و ۲ هزار هکتار سهم وقف و بقاع متبرکه به موقوفات برگشت.

وی با بیان اینکه ۷۱۸ امامزاده و ۱۳ هزار و ۶۰۰ موقوفه در استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: ایجاد بنیاد توسعه موقوفات در راستای شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای استفاده بهینه از موقوفات ایجاد شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته وقف که از ۲۹ آذر آغاز و تا پنج دی ماه ادامه دارد افزود: وقف احسان ماندگار و اقدام خداپسندانه‌ای است که از طریق آن می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و رفع کرد.

وی دیدار با مسئولان استان، دیدار با جانبازان و معلولان، دیدار با شورای اسلامی شهر اصفهان، حضور در گلزار شهدای اصفهان، قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در امامزاده آقاعلی عباس، کلنگ‌زنی پروژه عمرانی امامزاده اسحاق، غبارروبی امامزاده شاه‌زید و دیدار با واقفان خیراندیش را از جمله برنامه‌های هفته وقف عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح عملکرد فرهنگی این نهاد پرداخت و ادامه داد: اجرای طرح آرامش بهاری در ۳۰ بقعه، برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری طرح نشاط معنوی در ۳۱۰ بقعه، طرح ضیافت الهی در ۱۷۵ بقعه، مجالس تفسیر قرآن در ۱۰۶ بقعه، ترتیل‌خوانی و جزءخوانی در ۱۳۶ امامزاده، جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی در ۱۶۰ امامزاده، سوگواره بصیرت عاشورایی در ۳۱۰ امامزاده و اجرای طرح لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا زینب(س) در ۵۴ بقعه شاخص استان از جمله این اقدامات به شمار می‌آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان در برگزاری طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی و بصیرت عاشورایی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی همچنین از برگزاری همایش وقف و رسانه در اصفهان خبر داد وبیان داشت: پنج‌شنبه هفته آینده مقارن با چهار دی‌ماه سال جاری مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل برای حضور در همایش وقف و رسانه به اصفهان سفر می‌کند.

صادقی گفت: در این همایش که در آخرین روز از هفته وقف به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار می‌شود، از رسانه‌ها و خبرنگاران بر‌تر استان اصفهان در حوزه وقف و امور خیریه تجلیل به عمل خواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز