خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان تاکید کرد:

مردم از زد و بند قدرت در شورا و شهرداری گلایه‌مند هستند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۷۴۹

بیشترین نگرانی مردم محلات حاشیه شهر اصفهان عدم توجه شهرداری به این مناطق است؛ مردم از زد و بند قدرت در شورا و شهرداری گلایه‌مند هستند. همچنین آلودگی هوای اصفهان یکی از موضوعات مغفول است که مسببان آن باید در پیشگاه افکار عمومی پاسخگو باشند.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اصفهان که البته با نقد‌های بسیاری از سوی رسانه‌ها برگزارشد با اشاره به اینکه در حق همه موضوعات و معضلاتی که برای این شهروجود دارد بایستی رسانه‌ها به صحنه بیایند گفت: به غیر از موضوع آب؛ آلودگی هوا، بهداشت، صنعت و محیط زیست که جزء مطالبات به حق مردم این شهر به شمار می‌رود اما مسائل دیگری نیز وجود دارد که لایه‌های پنهانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عباس مقتدایی، با اشاره به این موضوع که ۱۸۰ روستا فقط در شهرستان اصفهان وجود دارد که اگر به مشکلات این روستا‌ها رسیدگی نشود، مشکلات بزرگتری برای شهر اصفهان به وجود می‌آید، تلنگری به این موضوع مهم زد که مسئولان باید به فکر محلات حاشیه شهر باشند چرا که مردم از زد و بند قدرت در شورا و شهرداری گلایه‌مند هستند.

وی بیشترین نگرانی مردم محلات حاشیه شهر اصفهان را عدم توجه شهرداری به این مناطق دانست و اضافه کرد: گرچه برای بررسی این مشکلات؛ فراکسیون توسعه روستاهای کشور برای اولین بار در مجلس تشکیل شده است وتلاش گردیده در بودجه ۹۴ رویکرد توسعه روستا‌ها در مجلس بررسی شود اما این موضوع باید در نگرش مسئولان استان نیز به دید و نگاه جدیدی نسبت به مناطق حاشیه‌ای منجر شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه برای حل مشکلات اصفهان باید رسانه‌ها از آزادی و قدرت بیشتری برخوردار باشند افزود: فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه که به تازگی در مجلس تشکیل شده نیز به طور جدی از رسانه‌ها حمایت می‌کند. البته رسانه‌ها در این میان وظیفه دارند با مسائلی چون مبارزه با فساد اقتصادی ومسائل اجتماعی به جد وارد میدان شوند در این زمینه نیز مجلس آمادگی حمایت حداکثری از رسانه‌ها در جهت تحقق جامعه مطلوب اسلامی و معرفی عاملان فساد جامعه را برعهده دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس؛ با اشاره به اینکه امروز مشکلات اصناف اصفهان ۹ موضوع اساسی را در برمی‌گیرد گفت: ۱۰۲ صنف فعال در اصفهان وجود دارد که با آن‌ها مذاکرات لازم در زمینه مشکلات مختلف اصناف شده است. یکی ازاین مشکلات شامل مالیات و ارزش افزدده بالا است و جلسه‌ای با ۱۱ ضلع درگیر در این مسئله و بالا‌ترین مقامات تصمیم گیرنده مالیاتی کشور، مسئولان برنامه ریزی استان، اتاق تعاون، اصناف، بازرگانی، خانه صنعت و معدن، کانون کارفرمایان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی تشکیل و گزارشی ارائه شد که دو وزیر اقتصاد و صنعت و معدن برای پاسخگویی به دفتر نائب رئیس مجلس دعوت شدند.

مقتدایی با بیان اینکه در آینده نزدیک در اصفهان گزارشی کاربردی در این زمینه تعیین می‌شود که در حال انجام مراحل مقدماتی است گفت: همچنین بیمه، مشکلات شهرداری برای اصناف، مسایل مربوط به اتاق اصناف، عدم حمایت و ارائه وام و تسهیلات و کم کاری بانک‌ها، نواقص و خلاءهای قانونی، موضوعات مرتبط با مرکز بهداشت و عدم ارائه آموزش‌های مناسب و مشکلات ناشی از واسطه‌گری مسایلی است که درباره اصناف در حال بررسی است.

نائب رئیس فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه درمجلس؛ درادامه نیز موضوع آب را یکی از جدی‌ترین و پراهمیت‌ترین مطالبات مردم اصفهان برشمرد و اظهار کرد: نبود یک برنامه استراتژیک در خصوص آب استان بزرگ‌ترین مانع در این مسیر است.

وی گفت: درخواست نمایندگان از دولت این بود که هم‌زمان با رسیدگی به دریاچه ارومیه، به زاینده رود هم رسیدگی شود. از این رو درجلسه کمیته احیای دریاچه ارومیه، موضوع زاینده‌رود نیز مطرح و ۹ مصوبه مهم در آن به تصویب رسید.

مقتدایی ادامه داد: تشکیل شورای هماهنگی مدیریت حوضه آبریز زاینده‌رود، ممنوعیت بارگذاری جدید بر منابع آب زاینده‌رود، ساماندهی برداشت‌های آب در استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری و هم آوری تسهیلات لازم برای تغییر شیوه‌های آبیاری، تشکیل صندوق تأمین خسارات خشکسالی در حوضه آبریز زاینده رود، تأسیس مدیریت یکپارچه زاینده رود بر تونل گلاب ۲، انتقال آب بهشت آباد و تأمین میزان حقابه‌ها، ۹ مصوبه‌ای بود که به تصویب رسیده است.

وی بیان داشت: مردم اصفهان با جاری شدن مقطعی آب در زاینده رود راضی نشده و مطالبه جدی آن‌ها برگرداندن آب به مسیر اصلی زاینده رود است و باید با تلاش و همدلی به این مسأله اساسی رسیدگی شود.

نماینده مردم اصفهان درمجلس؛ هم‌چنین به موضوع هوا و آلودگی‌های زیست محیطی پرداخت و گفت: آلودگی هوای اصفهان یکی از موضوعات مغفول است که مسببان آن باید در پیشگاه افکار عمومی پاسخگو باشند. گرچه امسال هوا بهتر شده است اما پیگیری‌های محیط‌زیست در حد و اندازه مردم اصفهان نیست و ایجاد فیلترینگ برای صنایع آلاینده و تلاش مستمر و جدی برای کاهش آلایندگی نیز مطالبه مردم اصفهان است.

مقتدایی؛ به تذکر کتبی نمایندگان اصفهان به رییس جمهور وقت در سال ۹۱ برای به خطر افتادن سلامت مردم اصفهان در اثر آلودگی هوا و سوخت مازوت و نامه به دادستان اصفهان و شاهین شهر در سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: حتی از مقصرین و مسببین آلودگی هوای اصفهان نیز شکایت شد که خوشبختانه منجر به پلمب تجهیزات مازوت سوز نیروگاه در خرداد سال جاری شد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی؛ همچنین ساماندهی برداشت آب در استان‌های مجاور و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز، فراهم کردن تسهیلات لازم و تغییر شیوه‌های آبیاری وزارت جهاد کشاورزی،، تشکیل صندوق تامین خسارت خشکسالی در حوضه آبریز زاینده رود و دریافت خسارت برای کشاورزان به قیمت روز را از دیگر مصوبات ۹ گانه برشمرد.

وی خواستار جدیت استاندار برای تاسیس صندوق خسارت کشاوزان شد و ادامه داد: همچنین مطابق مصوبه دیگر وزارت نیرو موظف به ایجاد مدیریت یکپارچه زاینده‌رود و راه‌اندازی تونل گلاب دو ظرف یک ماه است که در حال حاضر توسط آب منطقه‌ای اصفهان در حال انجام است.

مقتدایی اظهار داشت: بررسی انتقال آب بهشت آباد ظرف دو ماه ازدیگر مصوبات است که به درازا کشیده شده و براین اساس از بعد نظارتی از وزارت نیرو خواستار اجرای بند هشتم هستیم.

وی ادامه داد: نهمین مصوبه نیز درباره این موضوع است که ظرف سه ماه وضعیت حق آبه‌ها، سهم‌آبه‌ها و حق آبه زیست‌محیطی رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی در قالب تخصیص آب حوضه تعیین و اعلام شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: بخشی از کم کاری نرسیدن آب به تالاب گاوخونی برعهده مسئولان کشوری و سازمان محیط زیست است و معاون رئیس‌جمهور درسازمان محیط‌ زیست باید در این زمینه پاسخگو باشد که چرا اقدامات اساسی در این باره انجام نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس درباره اداره برخی از دانشگاه‌های اصفهان با سرپرست اظهارکرد: در جلسه‌ای که کمیسیون آموزش مجلس با وزیر علوم داشت مقرر شد هر چه سریع‌تر تکلیف دانشگاه‌های دارای سرپرست مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز