خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه عملیاتی ذوالفقار ۱۰ ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری:

به کارگیری جدیدترین تاکتیک های نظامی در رزمایش محمد رسول ا…

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۶۸

میدان رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله بهترین عرصه برای نشان دادن تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدید آموزش داده شده به نیروهای مسلح است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ذوالفقار ۱۰ ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) که از امروز با رمز یا محمد رسول ا…(ص) در جنوب کشور و آب های دریای عمان آغاز شده است گفت: این رزمایش بزرگ ارتش که با همکاری کلیه یگان های نیرو های مسلح در استان های سیستان و بلوجستان، کرمان و بخش هایی از هرمزگان در سطح زمین، دریا و هوا برگزار میشود به مدت یک هفته ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنااز اصفهان، امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی پیش از ظهر امروز‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن بیان کامل برنامه ها وچگونگی برگزاری این رزمایش به این نکته اشاره کرد که رزمایش محمد رسول‌الله(ص) بر اساس تهدیدات احتمالی و باتوجه به ناامنی های موجود در منطقه و به صورت پدافندی با حضور نیروهای زمینی، هوایی؛ دریایی و قرارگاه پدافند هوایی از ۴ دی آغاز وتا۱۰ دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در این رزمایش از برخی سلاح های انفرادی و اجتماعی از جمله اسلحه اخگر، شاهر، کلاس های پیشرفته تانک ذوالفقار و صمصام، موشک های کلاس نازعات و فجر و بالگردهای بهینه سازی شده داخل و پرنده صاعقه استفاده می شود.

وی از اهداف بزرگ این رزمایش را افزایش قدرت دفاعی کشورعنوان کرد و افزود: پیام رزمایش، اقتدار نظام جمهوری اسلامی برای تحقق امنیت است و اینکه کشورهای منطقه می توانند با نزدیک شدن به این ساحل آرامش، امنیت را در کشورهای خود و منطقه تحقق بخشند.

امیر جهادی ارسی گفت: گلوله هایی که در این رزمایش شلیک می شود حقیقی است و نهایت دقت در این شلیک ها خواهد شد تا آسیبی وارد نشود و این نمادی از قدرت زیاد دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در رزمایش بزرگ محمد رسول ا…(ص) یگان های توپخانه ای و موشکی، هوانیروز و همچنین قرارگاه مرکزی پدافند هوایی و پایگاه هشتم شکاری اصفهان در قالب قرارگاه ۱۰ ذوالفقار حضور فعال دارند.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، گفت: امنیت منطقه در سایه اقتدار ایران رقم خواهد خورد. ایران کشتی ثبات منطقه است و کشورهای منطقه این پیام را به خوبی دریافت کرده‌اند و از این بابت نزدیک شدن به نظام ایران را به عنوان رسالتی برای حفظ حیات و ثبات خود قلمداد می‌کنند.

جهادی ارسی اضافه کرد: برگزاری چنین رزمایشی آن هم به صورت مشترک با یگان‌های نظامی و مسلح یک کشور، در توان هر کشوری نیست، اینگونه رزمایش‌ها در حقیقت سخت‌ترین تمرینات نظامی است که نیازمند زیرساخت‌های لازم است و امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به این دستاورد مهم رسیده است.

وی بیان داشت: این رزمایش در سه منطقه بزرگ استان کرمان، سیستان و بلوچستان و بخشی از استان هرمزگان را از خلیج گواتر تا بندرعباس شامل می‌شود، منطقه عملیاتی برگزاری رزمایش در حدود ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع است.

ارشد نظامی استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله(ص) به صورت مشترک و با حضور نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران، یگان‌های احتیاط بسیجی، نیروی انتظامی و یگان‌های سه‌گانه ارتش است، گفت: رزمایش بزرگ تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست و همه طراحی‌های اجرایی در آن بر اساس طرح‌های نظامی پدافندی است.

جهادی ارسی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش انتقال تجربیات نظامی و دفاعی از سوی پیشکسوتان و فرماندهان عالی ارتش به جوانان و نیروهای مسلح است که در نهایت یک همتاسازی دراین عرصه رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه ارتش ایران امن کردن سواحل مکران را وظیفه خود می‌داند گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله(ص) از نگاه داخلی، افزایش قدرت دفاعی است، که در این رابطه نیزهمه طرح‌های اجرایی دراین رزمایش پدافندی است.

امیرجهادی؛ با بیان اینکه دشمن در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری در صدد تضعیف قدرت نظام جمهوری اسلامی است، افزود: تحریم های اقتصادی با این هدف در دستور کار دشمن قرار گرفته است. ایران اسلامی در عرصه نظامی رشد و پیشرفت بسیار داشته است.

وی یادآور شد: این رزمایش همچنین در بعد دریایی در وسعت دو میلیون کیلومتر مربع و تامدار ۱۰درجه شمالی و حاشیه اقیانوس آرام ادامه می یابد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ذوالفقار ۱۰ ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران اشراف اطلاعاتی برروی تحرکات دشمنان فرامنطقه‌ای به اندازه کافی دارد و امروز همه تاکتیک‌ها و تکنیک‌های آموزش داده شده به نیروهای مسلح براساس جدیدترین تهدیدات است، میدان رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله بهترین عرصه برای تمرین برای نیروهای مسلح است.

وی استفاده مطلوب از تجارب فرماندهان و انتقال آن به جوانان، همچنین هدایت بخش هایی از عملیات به افسران جوان از آمادگی این نیرو برای اجرای دستورات قرارگاه ذوالفقار و تک گسترده روز دوم رزمایش خبر داد و افزود: گوشه هایی از توانمندی های رزمی و دفاعی ارتش و تعدادی از دستآوردهای خودکفایی نیروی زمینی در روز دوم رزمایش در صحنه رزم ارائه خواهد شد.

امیر جهادی با بیان اینکه نیرو های شرکت کننده در این رزمایش از ۵۰ روز قبل در منطقه حاضر شده اند اظهار داشت: البته سطحی که عملیات نظامی در ان انجام میشود ۴۳ هزار کیلومتر مربع است.

وی تاکید کرد: در این رزمایش همچنین یگان‌های رزمی پیاده، زرهی، توپخانه، پهپاد، جنگال(جنگ الکترونیک) و نیروهای ویژه هوابرد تیپ ۶۵ نیروی زمینی ارتش(نوهد) جهت اجرای عملیات‌های آفندی و پدافندی و مقابله با اهداف متخاصم در منطقه رزمایش استقرار و گسترش یافتند.

ارشد آجا در اصفهان، ادامه داد: در حال حاضر در عرصه نظامی و دفاعی با وجود همه تحریم‌های ظالمانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شاهد پیشرفت چشمگیر و روزافزون در عرصه دستاوردهای نوین سلاحی دفاعی و نظامی هستیم و این خاری در چشم دشمنان انقلاب و اسلام شده است.

وی همچنین قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را تا آنجا پیشرفته دانست که دردو روز گذشته و قبل از برگزاری رزمایش، پدافند هوایی به هواپیمای فوق پیشرفته آمریکایی u۲ هشدار‌داد و آن را مجبور به عقب راندن از مرزهایی هوایی کشور کرد.

امیر جهادی بیان داشت: هواپیمای u۲ از جمله هواپیماهای فوق‌پیشرفته جاسوسی آمریکایی است که در سقف بالایی پرواز می‌کند و مأموریت شناسایی اهداف مدنظر را برعهده دارد، کشف چنین پرنده‌ای در توان پدافند هوایی تعداد محدودی از کشورها در جهان است.

وی افزود: دشمنان و مستکبران همچنان از پیشرفت پدافند هوایی نظام و دستاوردهای نوین دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی در بهت و حیرت هستند که مصداق بارز آن را در سالم نشان دادن هواپیمای فوق سری RQ ۷۰ و هشدارهای پی‌درپی به پهپادهای جاسوسی دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز